wspomaganie i problem z kolumna.

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

wspomaganie i problem z kolumna.

Numer postu:#1  Postprzez doktor » Pt 21:55, 06 lut 2015

Witam
Mam wspomaganie w mojej pandzie. Od jakiegos miesiaca kierownica przestala sama wracac, na poczatku sporadycznie i tylko na koncu, teraz juz prawie zawsze. Po odkreceniu kolumny okazalo sie ze bez zadnego obciazenia na stole bardzo ciezko jest obrocic walem kierownicy! Tak jakby sie zapiekl. Z tego co widze sa tam dwa lozyska, jedno na gorze walka tuz przy kierownicy a drugie od tylu tam gdzie wystaje czpien do przykrecenia krzyzaka. Oba wygladaja ok tzn widac tylko gorne ale okolice nie sa pordzewiale... ktos moze doradzic jak mozna nasmarowac te lozyska i jak? co moźna zrobić z tą kolumna źeby chodzila luzniej? Czy moze ją coś blokować w srodku, tam gdzie jest czujnik skretu?
Uprzedzam pytanie - wspomaganie jest fabryczne, auto nie jest po powodziowe :)
Mam tez druga pande gdzie wspomaganie bylo montowane i tam kierownica tez czasami nie wraca ale jest duzo lepiej i walek kreci sie swobodnie....
doktor
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): Pn 20:56, 30 gru 2013
Lokalizacja: slask
Panda: 1.1
Imię: karol

Re: wspomaganie i problem z kolumna.

Numer postu:#2  Postprzez Kiki » Cz 13:45, 19 lut 2015

Pewnie to problem z dużym łożyskiem, tym od tyłu za wielką nakrętką. Nie wiem czy to jest wymienne bo nie sądzę żeby dało się nasmarować. Wszelkie preparaty penetrujące typu wd40 też pewnie nie dostaną się do środka...
Kiki
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 148
Dołączył(a): N 16:50, 03 lip 2011
Lokalizacja: Gliwice-Zabrze-Żernica
Wiek: 36
Panda: 1.1
Imię: Tomek

Re: wspomaganie i problem z kolumna.

Numer postu:#3  Postprzez mgacus » So 12:09, 07 mar 2015

Tego czy to łożysko idzie ciężko czy lekko w ten sposób nie sprawdzicie. Bo kręcąc wałkiem kierownicy musisz pokonywać opór całej przekładni, tym bardziej, że kręcisz zębatką na ślimacznicy a nie odwrotnie. Trzeba by zdjąć z kolumny silnik, potem wyjąć małego segera i następnie całą ślimacznicę. Te duże łożysko raczej się nie zużywa. Jeśli już to prędzej te małe na ślimacznicy.
Car audio - zabudowy, instalacje, itp. Serwis wspomagania elektrycznego.
mgacus
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 155
Dołączył(a): Cz 4:44, 13 paź 2011
Lokalizacja: Ledziny
Wiek: 40
Panda: 1.1
Imię: Marcin

Re: wspomaganie i problem z kolumna.

Numer postu:#4  Postprzez Kiki » Wt 13:55, 10 mar 2015

To małe nie jest narażone na wilgoć i rdze a to duże jest na zewnątrz i parująca woda z dywanika leci prosto na nie. Nie wiem czy to jest powodem dodatkowych oporów ale jest to możliwe.
Ostatnio edytowano So 13:21, 14 mar 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Poprawiono literówkę :)
Kiki
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 148
Dołączył(a): N 16:50, 03 lip 2011
Lokalizacja: Gliwice-Zabrze-Żernica
Wiek: 36
Panda: 1.1
Imię: Tomek

Re: wspomaganie i problem z kolumna.

Numer postu:#5  Postprzez mgacus » Cz 23:21, 12 mar 2015

Nie mówię, że duże wogóle nie może się zużyć. Ale sprawdzisz to dopiero po wyjęciu ślimacznicy. Te małe ma większe szanse na zużycie bo kręci się 22 razy szybciej.
Car audio - zabudowy, instalacje, itp. Serwis wspomagania elektrycznego.
mgacus
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 155
Dołączył(a): Cz 4:44, 13 paź 2011
Lokalizacja: Ledziny
Wiek: 40
Panda: 1.1
Imię: Marcin


Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

cron