Strona 1 z 2

ESP w 100hp

PostNapisane: Wt 10:16, 06 sty 2015
przez Stegos
Czołem misiaczki :)

powiedzcie mi jak tam Wasze odczucia co do ESP w stu konnych misiaczkach?
ja mam wrażenie że... albo pozwala na bardzo dużo albo najnormalniej w świecie nie działa...
wcześniej miałem stilo i tam esp było nadgorliwe aż do bólu stąd moje pytanie

Re: ESP w 100hp

PostNapisane: Wt 22:58, 06 sty 2015
przez Regis
Głównie przy starcie mi działa. Przy próbach zerwania przyczepności na placu reaguje dopiero po odpuszczeniu ręcznego ;) Aczkolwiek jest baaardzo tolerancyjna ;) Też próbowałem na śniegu "rzucać" nią szybkimi skrętami i musiałem ostro przegiąć.

Re: ESP w 100hp

PostNapisane: Śr 11:02, 07 sty 2015
przez Stegos
a wiesz może który bezpiecznik za to odpowiada? mam auto z "nemec" i doczytać się czegoś w tym barbarzyńskim języku... a na necie nigdzie nie mogę znaleźć a jak znajdę to instrukcję z wersji bez esp..

a korci mnie aby wyjąc ten bezpiecznik i się przejechać czy będzie różnica :)

Re: ESP w 100hp

PostNapisane: Śr 12:39, 07 sty 2015
przez Regis
Nie wiem... Nie szukałem :D Nie było potrzeby póki co :D Ale z tego co czytałem w kilku miejscach to wyłącznik ASR odpina całą kontrolę trakcji ;) I to porządnie a nie tak jak w VW albo w Mercedesach lub BMW :P

Re: ESP w 100hp

PostNapisane: Śr 13:14, 07 sty 2015
przez Stegos
tja jeno moja wersja nie ma ASR...

Re: ESP w 100hp

PostNapisane: Śr 13:36, 07 sty 2015
przez Regis
Nie masz tego przycisku ASR koło przycisku od awaryjnych? Jeśli tak, to z tego co jest mi wiadomo w ogóle ESP możesz nie mieć. Przy przekręconym zapłonie masz kontrolkę ESP?

Re: ESP w 100hp

PostNapisane: Śr 21:49, 07 sty 2015
przez Stegos
żadna kontrolka się nie pali.. jeno co mnie dziwi to to że ten wóz ma mieć seryjnie ESP niekoniecznie ASR.
jest jeszcze szansa że dojcze coś popsuły.. chyba czeka mnie wizyta na kompie - tam powinno wszystko wyjść jak na tacy.

Re: ESP w 100hp

PostNapisane: Śr 21:57, 07 sty 2015
przez Regis
Nie jestem pewien czy aby na pewno wszystkie 100HP miały ESP :) Podjedź, sprawdź :) Ale z tego co mi się obiło o uszy (a raczej oczy) to ESP wraz z ASR było standardem tylko w niektórych krajach :) Np w Niemcach nie :)

Re: ESP w 100hp

PostNapisane: Śr 23:09, 07 sty 2015
przez przetwornica
Jeśli jest ESP, to na etykiecie pompy ABS'u jest duży napis "ESP", a po włączeniu zapłonu zaświeca się na chwilkę kontrolka ESP, tak samo, jak "HILL HOLDER", czy wspomaganie kierownicy.
ESP nie ma dodatkowego bezpiecznika, jest to funkcja ABS'u, który zasilany jest z F04 - 40A; F23 - 20A i F87 - 7,5A

Re: ESP w 100hp

PostNapisane: Śr 23:12, 07 sty 2015
przez Regis
A u mnie z przed chwili... Wywaliło mi błąd ESP oraz Hill Holder... Zaświeciły się obydwie kontrolki na raz i wyskoczyły komunikaty, że trzeba się zgłosić do ASO. Po restarcie silnika zgasło i póki co się nie pojawiło. ABS śmiga, po restarcie hh oraz ESP i ASR śmigają aż miłe... Co może być nie tak? :(

Re: ESP w 100hp

PostNapisane: Śr 23:22, 07 sty 2015
przez Stegos
@przetwornica
mi się żadna kontrolka nie pali - co do pompy jutro tam zaglądnę - a co do odczuć - ta 100tka tak się trzyma (i jest na tyle przewidywalna jak na takie małe autko) że nawet w zimowych warunkach ciężko ją wyprowadzić z toru- no chyba że ręcznym

@ Regis
jakaś kostka nie łączy albo przewód któryś co idzie do koła jest przetarty - mi w renii kiedyś waliło błędami z ASR i ABS.. kilku elektryków wiersze pisało aż jeden z nich postanowił porozpinać wszystkie kable z ABS itd. poczyścił styki itp i od tego czasu a było to 4 lata temu błąd nie wrócił :)

Re: ESP w 100hp

PostNapisane: Cz 10:14, 08 sty 2015
przez Regis
Posprawdzam :) W sumie to fajnie by było, gdyby tyle tylko było :P Tylko zastanawiam się, czy ASR posiada swoje czujniki? Bo ABS'u mi w ogóle nie wywala. Sam ESP z ASR oraz Hill Holder.

Re: ESP w 100hp

PostNapisane: Cz 19:50, 08 sty 2015
przez OsiemKilo
Kontrola trakcji działa na czujnikach absu.

Re: ESP w 100hp

PostNapisane: Cz 20:08, 08 sty 2015
przez Regis
A czy kontrola trakcji posiada jakiś żyroskop? Czujnik wychylenia pojazdu lub jakiś niezależny czujnik działający dodatkowo poza czujnikami ABS'u?

Re: ESP w 100hp

PostNapisane: Cz 22:30, 08 sty 2015
przez przetwornica
ASR porównuje prędkość kół napędowych (przednich) i tocznych (tylnych),
ESP sprawdza prędkość każdego koła z osobna i porównuje z kątem wychylenia układu kierowniczego,
HILL HOLDER potrzebuje sygnału wciśniętego pedału sprzęgła i czujnika przechyłu nadwozia,
będziesz kiedyś na spocie, to Ci ktoś odczyta zapisane błędy :wink: