Strona 1 z 1

Pomoc w doborze części - ALTERNATOR

PostNapisane: N 15:03, 10 lut 2013
przez schalker
Witam,

niestety wczoraj padł alternator :/ Przy okazji: zerwany pasek, uszkodzona plastikowa osłona, ucięty przewód do czujnika ciśnienia oleju i uszkodzony sam czujnik.

Mam problem z doborem cześci. Ten altek, który się właśnie zepsuł to alternator firmy Lauber 11.0890, 65A, 12V. Jest to na 99% nieoryginalny alternator - ktoś przede mną musiał go już wymieniać.

Patrzę na program ePER i mój rocznik Pandy (2006 rok, 1.1 - silnik po zmianie, bez wspomagania i bez klimy) ma mieć alternator o numerze 51700675 - który to alternator ma 70A i 14V.

I teraz mam dylemat ... wstawiać alternator o takich parametrach jak miałem do tej pory czy taki jak pokazuje w programie ePER ? Czy ktoś może mi potwierdzić na 100% jaki oryginalnie alternator powinien być założony ?

Pozdrawiam
Marcin

Re: Pomoc w doborze części - ALTERNATOR

PostNapisane: N 16:54, 10 lut 2013
przez Kamillo
Witaj!

Obstawiam, że w oryginale był tam MagnetiMarelli 063377008010. ale wiem, że zdarzały się też Denso - kolega ma ciągle oryginalny w fabryki model DAN517. i coś takiego bym zakładał. poza tym, po numerze VIN Ci w każdym e-sklepie dopasują, bo wiadomo, że wszysko jest kwestią $ ...

Re: Pomoc w doborze części - ALTERNATOR

PostNapisane: N 20:13, 10 lut 2013
przez mustang1
Fabryczny jest 70A, jeśli założysz od punto 65A to różnicy nie odczujesz

Re: Pomoc w doborze części - ALTERNATOR

PostNapisane: Pn 11:14, 11 lut 2013
przez schalker
mustang1 napisał(a):Fabryczny jest 70A, jeśli założysz od punto 65A to różnicy nie odczujesz


Nie jest tak do końca, może różnicy nie odczuje jeśli chodzi o parametry, aczkolwiek mam sprawdzoną informację z pewnego źródła, że do Pandy 1.1 pasuje takze inny alternator (te same otwory montażowe), jednak minimalnie różni się osadzeniem koła pasowego i przez to pasek nie będzie pracował w osi...

Alternator który mi padł Lauber ma właśnie parametry 12V i 65A i gdy sprawdziłem go po numerze katalogowym to w ogóle nie pasuje do żadnej Pandy 1.1 ... więc być może to było przyczyną uszkodzenia ..

Re: Pomoc w doborze części - ALTERNATOR

PostNapisane: Pn 12:16, 11 lut 2013
przez Kamillo
Kamillo napisał(a):Witaj!

Obstawiam, że w oryginale był tam MagnetiMarelli 063377008010. ale wiem, że zdarzały się też Denso - kolega ma ciągle oryginalny w fabryki model DAN517. i coś takiego bym zakładał. poza tym, po numerze VIN Ci w każdym e-sklepie dopasują, bo wiadomo, że wszysko jest kwestią $ ...


dlatego polecam wizytę w InterCars lub czymś qw tym stylu.

Re: Pomoc w doborze części - ALTERNATOR

PostNapisane: Wt 14:26, 12 lut 2013
przez darcyn
masz niedaleko do mnie.
mam ori za 550, (denso 70a)
pasek chyba 2x zł

Re: Pomoc w doborze części - ALTERNATOR

PostNapisane: Wt 15:45, 12 lut 2013
przez ma16
ja kupowałem po regeneracji na częściach magneti marelli za 195zł

Re: Pomoc w doborze części - ALTERNATOR

PostNapisane: Śr 10:37, 13 lut 2013
przez schalker
darcyn napisał(a):masz niedaleko do mnie.
mam ori za 550, (denso 70a)
pasek chyba 2x zł


Dzięki za ofertę. już kupiłem na allegro regenerowany za 180 złotych (na obudowie napis magneti marelli). Kupiłem taki alternator jak pokazywał program ePER. Z tego co widziałem był on wkładany głównie do Grande Punto, Fiat 500, Bravo, Idea, Linea.

Mechanicy mówili, że minimalnie różni się od starego osadzeniem koła pasowego ... więc prawdopodobnie alternator który padł był źle dobrany ...

Re: Pomoc w doborze części - ALTERNATOR

PostNapisane: Pt 8:46, 15 lut 2013
przez Zwierzak
Wszystkie i tak robione w Chinach lub na chińskich częściach :) Odsadzenie to będziesz widział czy jest dobre - alternator musi być w osi z kołem pasowym na wale.

Re: Pomoc w doborze części - ALTERNATOR

PostNapisane: N 16:19, 18 gru 2016
przez Nikita_Bennet
odgrzebie temat bo szukajka jakoś niewiele pokazuje tematów ze słowem denso a takie coś mam na obudowie alternatora ;)

Czy ktoś może podpowiedzieć czy można tam wstawić inny (magneti marelli)?
Ew. czy dużo roboty (i jak drogo) z naprawą tego denso?

Czemu obstawiam alternator?
Na długich trochę słabiej świeci na zimnym silniku i trzaski w radio. Jak zrobię z 30km to objawów brak.
Być może szczotki a może coś więcej.
Akku pod prostownikiem był ciut rozładowany.

Re: Pomoc w doborze części - ALTERNATOR

PostNapisane: Pn 11:33, 19 gru 2016
przez Albercik
najpierw weź miernik, posprawdzaj napięcia na instalacji, a potem bierz się za wymianę połowy auta ;)

Równie dobrze możesz mieć altek ok, ale pośniedziałe połączenia przewodów lub bezpieczniki...