Strona 1 z 1

Rozładowywanie akumulatora na postoju

PostNapisane: Pt 19:48, 09 lis 2012
przez ireniusz
Witam. Mam kłopot z Pandą 1.2 rok 2003.
Problem polega na tym, że kupiłem (chyba niepotrzebnie) nowy akumulator i coś pobiera prąd na postoju.
Stary akumulator miał 4 lata, przed sezonem jesień-zima zawsze go ładuje. Auto stało 3 dni i akumulator padł.
Kupiłem j.w. nowy, auto stało 3 dni akumulator nowy również został rozładowany. Podłączyłem miernik pokazało pobór prądu 0,6A na postoju.
Odłączyłem radio spadło do 0,2A (ale to i tak za dużo). Naładowałem nowy akumulator. Auto stało kolejne 5 dni nowy akumulator ponownie rozładowany.
Odstawiłem Pandę do mechanika, szukał przyczyny i twierdzi, że to sterownik układu wspomagania kierownicy pobiera ten prąd (jest uszkodzony czy też ma przebicie).
Wspomagania działają bez zarzutu, zarówno standardowe jak i city. Żadne kontrolki się nie świecą (błędy).
I tu moje pytanie do forumowiczów, czy mechanik ma rację ? Ty faktycznie ten sterownik może być przyczyną rozładowywania akumulatora i pobierać tyle prądu na postoju.
Czy jechać do innego może Autoelektryka lub ASO ?
Proszę o ewentualne porady i wsparcie.

Dziękuję

Re: Rozładowywanie akumulatora na postoju

PostNapisane: Pt 20:03, 09 lis 2012
przez t-przemek
Czysto teoretycznie może mieć racje, ale taka usterka jest raczej mało prawdopodobna, jak bym wstawił ten samochód do innego elektronika, ale jakiegoś sprawdzonego.

Re: Rozładowywanie akumulatora na postoju

PostNapisane: Pt 23:16, 09 lis 2012
przez Dorian1.1
Po pierwsze sprawdz moduly ktore sam dokladales. Takie jak auto alarm centralny czy inne bajery, oryg sprawy nie psuja sie czesto w tego typu autach.

Re: Rozładowywanie akumulatora na postoju

PostNapisane: Pt 23:32, 09 lis 2012
przez Romix13
Możliwości jest wiele, zwłaszcza po wieloletnim użytkowaniu autka. Jeśli chcesz znalezć konkretny obwód który pobiera prąd spróbuj podłączyć amperomierz pomiędzy biegun masowy aku a kabel masy tylko odłącz wcześniej wszystkie podstawowe odbiorniki prądu np.radio. Aby je stopniowo eliminować, należy kolejno usuwać bezpieczniki, aż do chwili, gdy amperomierz przestanie pokazywać przepływ prądu lub gdy spadnie on do poziomu kilku miliamperów, co jest normalnym zjawiskiem. Obwód, w którym należy szukać usterki, będzie tym, który zabezpiecza ostatni wyjęty bezpiecznik. Po za tym sprawdz czystość złączy kabli akumulatora (klem) i jakośc kabli czy w izolacji nie spękane, bo to zmniejsza ich przewodność a zwiększa opór na kablu i np. powodować zbyt słabe ładowanie aku względem zużycia prądu. Jeżeli po wyjęciu wszystkich bezpieczników amperomierz nadal wykazuje przepływ prądu na poziomie powyżej kilkudziesięciu miliamperów lub większy, sprawdz diody w alternatorze, czystość izolatora między obudową a głównym zaciskiem alternatora i czystość plastikowej (bakelitowej) obudowy styków wyłącznika elektromagnetycznego rozrusznika.

Re: Rozładowywanie akumulatora na postoju

PostNapisane: So 1:10, 10 lis 2012
przez bobofrut
"I tu moje pytanie do forumowiczów, czy mechanik ma rację ?" Myślę, że może miec rację bo:
Skoro to wspomaganie, to działa Ci na postoju po wyłączeniu silnika? Ja slysze "cyk" jak odłącza zaraz po/przed zapaleniem. Może rozładowywac aku wspomaganie ele, mój wujek w hyundaiu na postoju odłącza aku, bo mu wspomaganie się nie odłącza i rozładowywuje akumulator..
Kiedyś u mojej siostry w aucie lampka bagażnika rozładowywała aku.
"y faktycznie ten sterownik może być przyczyną rozładowywania akumulatora i pobierać tyle prądu na postoju."
Oj myślę, że spokojnie. Spadek napięcia występuje na postoju z odpalonym silnikiem kiedy machamy kierownicą (jak się wczujecie to słychac") także, w przeciągu 3 dni na pewno rozładuje.

Re: Rozładowywanie akumulatora na postoju

PostNapisane: So 16:01, 10 lis 2012
przez OsiemKilo
Potwierdzam to co napisał Romix. Sprawdź bezpieczniki a zacznij od tego co jest odpowiedzialny za wspomaganie. Będziesz od razu miał odpowiedź na swoje pytanie.

Re: Rozładowywanie akumulatora na postoju

PostNapisane: So 22:44, 10 lis 2012
przez ireniusz
OsiemKilo napisał(a):Potwierdzam to co napisał Romix. Sprawdź bezpieczniki a zacznij od tego co jest odpowiedzialny za wspomaganie. Będziesz od razu miał odpowiedź na swoje pytanie.


Spoko, a może ktoś wie, który to dokładnie bezpiecznik od wspomagania ?

Re: Rozładowywanie akumulatora na postoju

PostNapisane: So 23:25, 10 lis 2012
przez Romix13
Do wspomagania z tego co wyczytałem ze schematu na silnik wspom. z [F05]60A z komory silnika i [F24]10A dodatkowo na czujniki od kierownicy z [F42]7,5A też w komorze silnika. Jeśli coś pokręciłem to niech mnie ktoś poprawi.
Dla pewności masz tu schemat :
Obrazek

Re: Rozładowywanie akumulatora na postoju

PostNapisane: N 17:15, 11 lis 2012
przez ireniusz
Miałem chwile czasu, oczyściłem klemy przy aku, podlączylem amperomierz po odpięciu (-) klemy i pomiarze pokazuje 0,2A.
Wyjmowałem po kolei wszystkie bezpieczniki, cały czas pokazuje 0,2A, tylko wyjęcie bezpiecznika F01 (70A) powoduje spadek do 0,01A.
Zauważyłem, że przy sprawdzaniu poboru prądu, gdy zamknę obwód przy pomiarze zapala się dioda zamontowana w obudowie nad kierownicą.
Nie wiem od czego ona jest,jak kupowałem auto była już zamontowana. Zauważyłem,że dioda ta cały czas miga nawet na postoju przy zamkniętym aucie, a gaśnie po odpaleniu auta i nie świeci podczas jazdy. Po zgaszeniu auto znów się aktywuje i miga.
W załączeniu zdjęcie obudowy kierownicy z diodą
http://imageshack.us/photo/my-images/689/zdjecieox.jpg/

Auto podobno nie ma alarmu, centralny zamek jest dołożony ale gdy go odłączam natężenie 0,2A nie spada.
Wie ktoś od czego może być ta dioda ?

A jeżeli chodzi o bezpieczniki odpowiedzialne za wspomaganie o których pisał Romix13 czyli F05, F24 i F42 ich wyjęcie także nie zmniejszyło poboru prądu na postoju.
Więcej nie sprawdzałem bo nie było czasu.

Dziękuję za dotychczasowe i dalsze ewentualne wskazówki.

Re: Rozładowywanie akumulatora na postoju

PostNapisane: N 23:14, 11 lis 2012
przez Romix13
Skoro nie masz alarmu , to pewnie poprzedni właściciel założył migającą diodę (atrapę) by odstraszyć złodzieja :)

Re: Rozładowywanie akumulatora na postoju

PostNapisane: Wt 21:44, 13 lis 2012
przez ireniusz
Sprawa się wyjaśniła. Byłem u prawdziwego Autoelektryka.
Powodem okazał się sterownik centralnego zamka. Centralny działał z pilota, ale sterownik cały czas pobierał prąd.
Obecnie mam centralny ale na kluczyk :)
Dziękuję wszystkim za porady i pomoc.

A przy okazji diagnoza mechanika, który stwierdził, że to sterownik układu wspomagania kierownicy świadczy o jego fachowości, śmiać mi się chce jak sobie przypomnę jak mi tłumaczył, że to są drogie rzeczy i w 3000 zł powinienem się zamknąć :shock: :mrgreen: żal
pozdrawiam

Re: Rozładowywanie akumulatora na postoju

PostNapisane: Śr 17:18, 14 lis 2012
przez Romix13
ireniusz napisał(a):...A przy okazji diagnoza mechanika, który stwierdził, że to sterownik układu wspomagania kierownicy świadczy o jego fachowości, śmiać mi się chce jak sobie przypomnę jak mi tłumaczył, że to są drogie rzeczy i w 3000 zł powinienem się zamknąć :shock: :mrgreen: żal
pozdrawiam

:D bo mechanik to nie elektryk ;) dobrze ,że szybko się wyjaśniło :) :ok: bezawaryjności teraz.. :zakrecony:
P.S. to teraz tamten wcześniejszy akumulator będzie na zapas ;)

Re: Rozładowywanie akumulatora na postoju

PostNapisane: So 1:12, 04 lut 2017
przez hucker
Ile mA powinna pobierać instalacja przy wyłączonym zapłonie ?