Strona 1 z 1

Brak stałego +12V

PostNapisane: N 15:17, 28 lut 2021
przez bit1
W ostatnim czasie żona zaczęła narzekać, że przestaje jej działać w czasie jazdy radio, licznik kilometrów się co chwila zeruje i miga licznik.

W dniu dzisiejszym miałem chwilę czasu to zajrzałem do jej auta i tak:
-w oryginalnej wiązce kabli do radia znikło stałe 12V? Pod odpaleniu pojawi się tylko 12V po zapłonie dlatego radio przestało działać,
- ogólnie chyba coś się stało z tym stałym zasileniem 12V, ponieważ licznik kilometrów kasuje się przy każdym odpaleniu. Po wyłączeniu zapłonu na liczniku nic się nie wyświetla, a chyba normalnie powinna wyświetlać się godzina. Po przekręceniu kluczyka licznik dopiero dostaje prąd wskazówki podskakują i zapalają się wszystkie kontroli (nawet od świateł długich) po odpaleniu wszystko gaśnie tak jak powinno i auto normalnie się zachowuje, ale licznik kilometrów i tak cały czas miga.

Co może być przyczyną że to stałe 12V w oryginalnej instalacji przestało działać? Któe kable za to odpowiadają? Które bezpieczniki (teoretycznie sprawdziłem wszystkie i są ok).

Re: Brak stałego +12V

PostNapisane: N 16:40, 28 lut 2021
przez Dominik234
Bardziej to wygląda na problem z przewodem masowym. Poszukaj tutaj, było sporo wątków na ten temat.

Re: Brak stałego +12V

PostNapisane: Pn 10:24, 01 mar 2021
przez Nowicjusz
Zacząłbym od najprostszych rzeczy. Czyli pomiaru napięcia pomiędzy:
-biegunami akumulatora,
-klemami.
-biegunem dodatnim a elementem masowym ( np. silnik).
Wartości te powinny być takie same. Jeśli tak nie jest to należy sprawdzić:
-dokręcenie klem
-czy klemy i bieguny są czyste (nie zaśniedziałe)
-przewód masowy i jego połączenie.
Elementy te powinny być czyste i zabezpieczone odpowiednim smarem np. miedzianym, albo do styków elektrycznych.

Re: Brak stałego +12V

PostNapisane: Wt 9:17, 02 mar 2021
przez bit1
Dziękuję za odpowiedzi. Rzeczywiście ta masa może być problemem, nie pomyślałem o tym . Znalazłem schemat gdzie są punkty masy w pandzie to przy najbliższej okazji postaram się je wszystkie sprawdzić i mam nadzieję że to pomoże .

Re: Brak stałego +12V

PostNapisane: So 8:18, 24 kwi 2021
przez bit1
No niestety sprawdziłem wszystkie połączenia masowe i wydają się w porządku. Nadal w aucie nie ma stałego +12V na wiązce idącej do radia i licznika. Ma ktoś schemat jak ten przewód idzie bo bym musiał sprawdzić po wiązce w którym miejscu traci się prąd, podejrzewam, że wiązka się mogła złamać i przerwać w którymś miejscu.
Zrobiłem eksperyment i do wiązki radia podałem +12 z akumulatora i licznik zaczął wyświetlać poprawnie godzinę.

Re: Brak stałego +12V

PostNapisane: N 0:22, 25 kwi 2021
przez mobilny
Chyba ten sam bezpiecznik co do zapalniczki,klaksonu,awaryjnych

Re: Brak stałego +12V

PostNapisane: Śr 10:24, 28 kwi 2021
przez Nowicjusz
W książce "Fiat Panda" J. Zembowicza 2008r w schemacie instalacji radia stałe napięcie +12V przebiega:
akumulator-skrzynka bezpieczników w przedziale silnika (bezpiecznik F01=70A) - przewód czerwony - komputer pokładowy (bezpiecznik F39=10A) - przewód czerwono-czarny - węzeł radioodbiornika.

Re: Brak stałego +12V

PostNapisane: Śr 19:11, 12 maja 2021
przez bit1
Nowicjusz napisał(a):W książce "Fiat Panda" J. Zembowicza 2008r w schemacie instalacji radia stałe napięcie +12V przebiega:
akumulator-skrzynka bezpieczników w przedziale silnika (bezpiecznik F01=70A) - przewód czerwony - komputer pokładowy (bezpiecznik F39=10A) - przewód czerwono-czarny - węzeł radioodbiornika.


Dzięki za informację, sprawdzę to w wolnej chwili

Re: Brak stałego +12V

PostNapisane: Śr 19:36, 27 paź 2021
przez bit1
Ostatecznie winny okazał się bezpiecznik F39, uszkodzeniu uległo gniazdo bezpiecznika i takie były tego objawy.