Brak stałego +12V
Napisane: N 15:17, 28 lut 2021
W ostatnim czasie żona zaczęła narzekać, że przestaje jej działać w czasie jazdy radio, licznik kilometrów się co chwila zeruje i miga licznik.
W dniu dzisiejszym miałem chwilę czasu to zajrzałem do jej auta i tak:
-w oryginalnej wiązce kabli do radia znikło stałe 12V? Pod odpaleniu pojawi się tylko 12V po zapłonie dlatego radio przestało działać,
- ogólnie chyba coś się stało z tym stałym zasileniem 12V, ponieważ licznik kilometrów kasuje się przy każdym odpaleniu. Po wyłączeniu zapłonu na liczniku nic się nie wyświetla, a chyba normalnie powinna wyświetlać się godzina. Po przekręceniu kluczyka licznik dopiero dostaje prąd wskazówki podskakują i zapalają się wszystkie kontroli (nawet od świateł długich) po odpaleniu wszystko gaśnie tak jak powinno i auto normalnie się zachowuje, ale licznik kilometrów i tak cały czas miga.
Co może być przyczyną że to stałe 12V w oryginalnej instalacji przestało działać? Któe kable za to odpowiadają? Które bezpieczniki (teoretycznie sprawdziłem wszystkie i są ok).
W dniu dzisiejszym miałem chwilę czasu to zajrzałem do jej auta i tak:
-w oryginalnej wiązce kabli do radia znikło stałe 12V? Pod odpaleniu pojawi się tylko 12V po zapłonie dlatego radio przestało działać,
- ogólnie chyba coś się stało z tym stałym zasileniem 12V, ponieważ licznik kilometrów kasuje się przy każdym odpaleniu. Po wyłączeniu zapłonu na liczniku nic się nie wyświetla, a chyba normalnie powinna wyświetlać się godzina. Po przekręceniu kluczyka licznik dopiero dostaje prąd wskazówki podskakują i zapalają się wszystkie kontroli (nawet od świateł długich) po odpaleniu wszystko gaśnie tak jak powinno i auto normalnie się zachowuje, ale licznik kilometrów i tak cały czas miga.
Co może być przyczyną że to stałe 12V w oryginalnej instalacji przestało działać? Któe kable za to odpowiadają? Które bezpieczniki (teoretycznie sprawdziłem wszystkie i są ok).