Numer postu:#32 przez zibi63 » N 15:31, 20 kwi 2014
Dzięki za info. Biały smar jest dostępny w sprzedaży , czy "szukać" w aucie? Problem klamek dotyczy bardziej mechanizmu zamka, a nie samego chwytu. Raczej niemożliwe jest rozruszanie zaciętego chwytu poprzez aplikację wd-40. Ja podawałem przez otwór zamka z boku drzwi, na jego mechanizm i to pomogło, bo nie słychać charakterystycznego "szczęknięcia" przy otwieraniu a chwyt pracuje płynnie. Problem blokowania jest mi znany z seicento -demontaż podobny jak w Pandzie ale ja moczyłem żeby "odpuścił" w płynie hamulcowym, daje świetny efekt. Po prostu zalewałem i odkładałem. Po krótkim czasie sprężyna uruchamiała mechanizm i to oznaczało, że rdza jako tako została usunięta. U mnie w tej chwili nie ma oznak ciężkiego lub braku powrotu chwytu klamki po otwarciu drzwi. Tak w ogóle się zastanawiam, czy na wakacje nie zaglądnąć do zamków drzwi demontując boczki (przód pójdzie na pewno, bo będę montował podgrzewane lusterka) ponieważ chciałbym zastosować na dolne części drzwi od wewnątrz konserwację, więc przy okazji można byłoby przesmarować zamki.