Odpadli najwyżej się spali. Można też do odpadlenia wielokrotnić ten odcinek obwodu. To jest właśnie pomiar przez bocznik.
Wysłane z mojego ST23i
ar-g napisał(a):Jeżeli ktoś chce pomierzyć prąd ładowania akmulatora lub prąd pobierany z akumulatora to proponuję zrobic taki prostu układ pomiarowy i za pomocą mili woltomierza pomierzyć ten prąd.
Potrzebne rzeczy:
-Multimetr - z zakresem 200mV lub inny miliwoltomierz prądu stałego
-ok. 30 cm nieizolowanego drutu miedzanego o przekroju 2,5 mm2
Pomysł polega na tym, że robimy rezystor o znanej rezystancji/oporze.
W tym wypadku będzie to rezystor o wartości 0,001 Om - taką rezystancję posiada 14.5 cm odcinek drutu miedzanego o przekroju 2,5 mm2
Jeżeli ten rezystor (przewód) włączymy szeregowo z akumulatorem np. pomiędzy klemę ujemna akumulatora a rozpiętą klemę ujemną z instalacji (tą co zostaje z przewodem masy)- tak jak pokazano na rysunku/schemacie to będziemy mieli układ do pomiaru prądu w całym samochodzie.
ar-g napisał(a):Jeżeli ktoś chce pomierzyć prąd ładowania akmulatora lub prąd pobierany z akumulatora to proponuję zrobic taki prostu układ pomiarowy i za pomocą mili woltomierza pomierzyć ten prąd.
Potrzebne rzeczy:
-Multimetr - z zakresem 200mV lub inny miliwoltomierz prądu stałego
-ok. 30 cm nieizolowanego drutu miedzanego o przekroju 2,5 mm2
Pomysł polega na tym, że robimy rezystor o znanej rezystancji/oporze.
W tym wypadku będzie to rezystor o wartości 0,001 Om - taką rezystancję posiada 14.5 cm odcinek drutu miedzanego o przekroju 2,5 mm2
Jeżeli ten rezystor (przewód) włączymy szeregowo z akumulatorem np. pomiędzy klemę ujemna akumulatora a rozpiętą klemę ujemną z instalacji (tą co zostaje z przewodem masy)- tak jak pokazano na rysunku/schemacie to będziemy mieli układ do pomiaru prądu w całym samochodzie....
Powrót do Elektryka - problemy techniczne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości