Gniazdko prądowe

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Gniazdko prądowe

Numer postu:#16  Postprzez arnold » Pn 8:51, 29 cze 2015

Jeśli w skrzynce bezpieczników jest gniazdo dla bezpiecznika z drugiego końca wiązki z wnętrza auta ( sprawdź czy to ten sam obwód) to wystarczy dorobić drugą nóżkę i podłączyć ja bezpośrednio do listwy z akumulatora w tej skrzynce.

Wysłane z mojego ST23i przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 36
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Gniazdko prądowe

Numer postu:#17  Postprzez zibi63 » Pn 17:40, 29 cze 2015

Sory raxon, źle podałem. Górny rząd mini bezpieczników, ale piąta pozycja w lewo (lub piąta od prawej jak kto woli). Czyli z tego by wynikało iż w polskich wersjach zapalniczkę zabezpieczają mini, a u Ciebie wychodzi, że normalne.
zibi63
Stały bywalec
 
Posty: 251
Dołączył(a): Śr 19:58, 13 lis 2013
Lokalizacja: Horodło
Panda: Actual 2011
Imię: Zbyszek

Re: Gniazdko prądowe

Numer postu:#18  Postprzez raxon » Śr 19:42, 01 lip 2015

Czarną skrzynkę już mi przysłali więc teraz muszę zrobić tą zapalniczkę. Nie znam się na tym ale tak sobie wykombinowałem że powinno działać jeśli:
- Znajdę w kostce od zapalniczki masę i zostawię a drugi przewód przetnę i podciągnę plus np. Z wentylatora albo gdzieś z komory bezpieczników. Dobrze sobie to wykombinowałem ? Myślę, że jak podciągnę prąd od wentylatora to już będzie instalacja zabezpieczona bezpiecznikiem i z dymem nie puszcze samochodu.
Ostatnio edytowano Śr 22:38, 01 lip 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono literówki.
raxon
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): Cz 22:27, 25 cze 2015
Lokalizacja: Milton Keynes
Panda: 1.1 active
Imię: Robert

Re: Gniazdko prądowe

Numer postu:#19  Postprzez arnold » Cz 0:10, 02 lip 2015

Jedź z tym do elektryka i tyle. Raczej drugi koniec instalacji wychodzi w skrzynce w komorze.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 36
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Gniazdko prądowe

Numer postu:#20  Postprzez raxon » Cz 17:14, 02 lip 2015

No właśnie niestety nie wychodzi bo tam gdzie ma byc bezpiecznik to nie ma pinu :roll: Najgorsze że nawet nie wiem gdzie jest jakis elektryk bo krótko mieszkam w tym mieście gdzie mieszkam i tu mam problem
raxon
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): Cz 22:27, 25 cze 2015
Lokalizacja: Milton Keynes
Panda: 1.1 active
Imię: Robert

Re: Gniazdko prądowe

Numer postu:#21  Postprzez paulo88 » Cz 19:43, 02 lip 2015

@raxon Poradziłeś sobie jakoś z tym?

Przebywam obecnie w Szkocji, kupiłem Pandę 1.1 Active 2006 r., potrzebna instalacja już była, jednak w samochodzie nie miałem gniazda 12V, pojechałem na szrot, wyciągnąłem z innej Pandy. Włożyłem bezpiecznik 20A w pozycję F85, zgodnie z instrukcją (rzuciło mi się w oczy, że nie ma prawego, metalowego pinu) następnie podpiąłem gniazdo 12V i za cholerę nie działa, co za ścierwo. Macie jakieś sprawdzone metody na gniazdo 12V?

Muszę kupić miernik i sprawdzić, czy jest prąd, bo możliwe, że ta przejściówka z funciaka zawodzi.

Obrazek
Obrazek
paulo88
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Dołączył(a): Pn 0:27, 04 cze 2012
Lokalizacja: Sosnowiec
Panda: 1.3 Multijet Dynamic
Imię: Paweł

Re: Gniazdko prądowe

Numer postu:#22  Postprzez raxon » Pt 12:57, 03 lip 2015

Właśnie przyszedł mi multimetr i się zabrałem za robotę i zapalniczka już działa. Wiem że profesjonalizmu i finezji w mojej pracy brak ale dla mnie najważniejsze że działa. Podpiąłem się pod wentylator który jest zabezpieczony bezpiecznikiem 30A więc nie stosowałem dodatkowych zabezpieczeń. Zrobiłem to tak. Miałem już oryginalną zapalniczkę z wtyczką bo sobie takową zakupiłem (to samo co u kolegi wyżej na zdjęciu). Zapalniczka ma 2 piny a wtyczka 3 kable więc wiadomo że tylko dwa służą do zasilania(te grubsze). Zewnętrzny grubszy okazał się masą więc go zostawiłem, a środkowy (niebieski na zdjęciu u kolei wyżej) miał być zasilającym więc go przeciąłem. Zasilanie jak już pisałem pochodzi od wentylatora. Wtyczka do niego znajduję się nad nogami kierowcy europejskiego, a tym samym nad nogami pasażera w wersji lewostronnego ruchu. trzeba dać głęboko nura i się znajdzie wtyczkę z 2 przewodami. Ponieważ trzeba być nie lada akrobatą żeby tam się z przewodem wbić to poruszałem kablem i się okazało że wychodzi po drugiej stronie w dużo lepszym miejscu. Odpiąłem wtyczkę i zasilanie było na niebieskim przewodzie więc go uciąłem(ale po drugiej stronie bo lepszy dostęp) i skręciłem z trzecim kablem który bez problemu przepchałem pod wykładziną i połączyłem z przewodem środkowym od kostki z zapalniczki. Oczywiście dodatkowy przewód zamocowałem tak żeby nigdzie nie wystawał nie dyndał no i nie robił naprężeń na połączeniu. Dla ułatwienia pracy zdemontowałem plastik ten duży między lewarkiem od biegów a podłogą no i jeden mniejszy tam gdzie jest filtr przeciwpyłkowy. Potrzebne narzędzia to klucze torx, imbusy i jakiś śrubokręt krzyżakowy, no i nuż i taśma izolacyjna. Jedyna wada to taka że zapalniczka działa wtedy, gdy działa wentylator ale u mnie na 1 biegu i tak zawsze działa i lekko sobie wieje :D Godzinka bardzo powolnej pracy, a jakbym miał to robić drugi raz to 15 minut:)
Ostatnio edytowano So 14:39, 04 lip 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono drobne literówki.
raxon
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): Cz 22:27, 25 cze 2015
Lokalizacja: Milton Keynes
Panda: 1.1 active
Imię: Robert

Re: Gniazdko prądowe

Numer postu:#23  Postprzez zibi63 » So 14:30, 04 lip 2015

Można było wziąć prąd ze skrzynki bezpieczników. Wtedy trzeba jednak przejść przez gródź. Nie wiem jak jest w wersji angielskiej ale w polskiej był taki otwór z gumową zaślepką. Bezpiecznik dokłada się w skrzynce węzła tablicy rozdzielczej (po lewej stronie kierowcy w "polskiej" wersji) wykorzystując jedno z wolnych gniazd bezpieczników. Roboty niedużo więcej i nie ma problemu, że wiatrak musi biegać na jedynce żeby gniazdo miało prąd.
zibi63
Stały bywalec
 
Posty: 251
Dołączył(a): Śr 19:58, 13 lis 2013
Lokalizacja: Horodło
Panda: Actual 2011
Imię: Zbyszek

Poprzednia strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron