Numer postu:#1 przez wuja69 » Pn 22:03, 21 lis 2022
Witam, w mojej Pandzie z 2007 roku ,auto z gazem Staga , od 2 tygodni próbuję dojść do przyczyny nierównej pracy silnika na gazie i benzynie. Na początku problem objawił się nierówną pracą na wolnych obrotach - czyściłem przepustnicę i skalibrowałem wtryski Valteka niby było lepiej, po tygodniu znowu nierówna praca na gazie .Zakupiłem regenerowane wtryski AC W01 ,ustawienie instalacji gazowej - no fajnie chodzi ale po trzech dniach Zaświecił się check engine - obwód wtryskiwacza otwarty cyl.4 ,skasowałem go posprawdzałem wtyczki na wtryskiwaczach itp..Znowu 2 dni ok . i nagle nierówna praca silnika a stylu biały dym i zapach paliwa i ten sam komunikat o błędzie . wymieniłem na nowy wtryskiwacz na 4 cyl. . Znowu 3 dni spokoju ,już myślę opanowałem sytuację ale nagle to samo na benzynie i gazie błędy 300 ,301 , 201- tym razem cyl. 1, plus przy przy gazowaniu migająca kontrolka gazu na wskaźniku ilości gazu tak jakby na wyższych obrotach przełączało auto z powrotem na benzynę ,plus okresowo biały dym z rury z zapachem paliwa.A do tego rano przy rozruchu wska.temp.silnik na maksa z czerwoną diodą przegrzania( akumulator roczny okresowo doładowywany).Świece wymieniłem na irydowe ok 40tyśkm temu., przewody 30tyśkm, filty od gazu 8tyś. temu, parownik remontowany 8tyśkm temu ,auto w moich rękach 5 lat z przebiegiem ok 180tyśkm.Teraz zamierzam wym. wtryskiwacz na 1cyl. i nowe świece- może pomoże ?.Jeżeli Ktoś by mi poradził w jakim kierunku iść z diagnozą dalej byłbym bardzo wdzięczny ,proszę bardzo o pomoc.