Czerwona kontrolka poduszki-Błąd 0B.Wyzwalacz napinacza172

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Czerwona kontrolka poduszki-Błąd 0B.Wyzwalacz napinacza172

Numer postu:#1  Postprzez ar-g » So 22:37, 05 wrz 2015

Witam
Od dłuższego czasu samoistnie zaczęła mi się palić
czerwona kontrolka-poduszki powietrznej

Po podłączeniu do komputera, sczytałem taki oto błąd:
"Błąd 0B - Wyzwalacz napinacza pasa (kierowcy) nr 172"- i pali się czerwona kontrolka poduszki-
Błąd ten nie daje się skasować.

Wiem, że napinacz pirotechniczny pasa kierowcy jest przy zwijaczu pasa bezpieczeństwa w słupku, pomiędzy drzwiami.
Zaglądałem tam i do napinacza podpięte są za pomocą takiej małej żółtek kostki, dwa przewody idące z wiązki (czarny i niebieski).
kostkę rozpiąłem i przeczyściłem ( oczywiście po odpięciu akumulatora i odczekaniu 10 minut !!) chociaż nie było tam brudu ani nie była zaśniedziała, ale tak profilaktycznie to zrobiłem z myślą, że tutaj tkwi przyczyna błędu.

Niestety, czerwona kontrolka dalej się świeci i w związku z tym mam pytania;
1. Gdzie dochodzą te dwa kabelki ( czarny i niebieski) idące z napinacza pasa od strony kierowcy- na schemacie wywnioskowałem, że chyba dochodzą do centralki airbaga, ale gdzie jej szukać ?

2. Jak można sprawdzić sprawność samego napinacza pasa ? Czy w ogóle to można zrobić ?
ar-g
Aktywny
 
Posty: 75
Dołączył(a): N 21:00, 25 wrz 2011
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: 1.2 Dynamic, 2009r
Imię: Artur

Re: Czerwona kontrolka poduszki-Błąd 0B.Wyzwalacz napinacza1

Numer postu:#2  Postprzez arnold » N 6:18, 06 wrz 2015

Centralka jest pod nagrzewnicą pod wykładziną, jest tam wizjer. Porównaj opory dawane przez oba napinacze. Sprawdź też stan wiązki.

Wysłane z mojego E2303
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 36
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Czerwona kontrolka poduszki-Błąd 0B.Wyzwalacz napinacza1

Numer postu:#3  Postprzez ar-g » N 20:22, 06 wrz 2015

Arnold nie wiem czy dobrze zrozumiałem tworą poradę tzn. "porównaj opory obu napinaczy"
Czy to znaczy, że mogę odpiąć kable napinaczy od centralki i przyłożyć do nich omomierz.

Z tego co wiem na zaciskach omomierza jest jakieś napięcie i wymusza on mały co prawda, ale zawsze to jakiś prąd ?
Czy te mA z omomierza nie wyzwolą napinacza ???
Pytam tak, ponieważ do napinacza dochodzą dwa cieniutkie przewody i chyba nie potrzebuje dużego prądu do swojego wyzwolenia.
Nie wiem może jestem, przesadnie przezorny i to tylko moje domysły i obawy przed BUMM?

Robiłeś juz takie sprawdzenie omomierzem?

Jak odpinałem małą żółtą kostkę do której jest podłączony napinacz to zauważyłem w tej kostce ciekawe rozwiązanie-po wypięciu napinacza w tej części kostki co zostaje przy napinaczu jest taki mechanizm dodatkowy, ZWIERAJĄCY METALICZNIE ZE SOBĄ STYKI NAPINACZA!
Podejrzewam, że jest to zrobione specjalnie, aby po rozpięciu napinacza nikt na jego stki czy to zapomocą przyrządu lub innego "majstrowania" nie podał napięcia na napinaczi go nie wyzwolił.

Jeżeli robiłeś takie sprawdzenie napinacza to jakiej wartości omowej mam się spodziewać ?
Czy najlepiej porównać tą wartość pomiędzy dwoma napinaczami?
ar-g
Aktywny
 
Posty: 75
Dołączył(a): N 21:00, 25 wrz 2011
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: 1.2 Dynamic, 2009r
Imię: Artur

Re: Czerwona kontrolka poduszki-Błąd 0B.Wyzwalacz napinacza1

Numer postu:#4  Postprzez ar-g » Cz 19:31, 10 wrz 2015

Problem z palącą się czerwoną kontrolką poduszki powietrznej rozwiązany!!!

Przyczyna palącej sie kontrolki (i błędu B0 - 172- usterka napinacza pasa kierowcy)- zły styk na kostce połączeniowej napinaczy p z centralką.
OPIS ROZWIĄZANIA PROBLEMU-czyszczenia styków przy centralce airbaga
1. Zaczynamy od odłączenia klemy ujemnej akumulatora i czekamy 10 minut !!!!!!!!
2. Odkręcamy osłonę plastikową słupka środkowego (nagrzewnicy ). Tą dolną część od strony kierowcy.
3. Szukamy pod nagrzewnicą centralki poduszek powietrznych - jest pod wykładziną podłogi. Wykładzina jest w tym miejscu przecięta tak, że można ją odchylić do góry i ujrzymy centralkę airbagu z dwoma wtyczkami. Ta szara wtyczka z dochodzącymi czterema przewodami
( jeżeli mamy zainstalowane 2 napinacze pasów na przednich siedzeniach, w wersjach z 4 napinaczami będzie dochodziło 8 przewodów)
to wtyczka do której podłączone są napinacz pasów bezpieczeństwa.
4. W szarej wtyczce napinaczy (ta od strony tyłu pojazdu) odbezpieczamy zieloną dźwignię zabezpieczającą, wtyczkę przed samoistnym rozpięciem.
Należy wcisnąć środkową część wtyku i odchylić ( w kierunku przodu pojazdu) zieloną dźwignie zabezpieczającą. Po odchyleniu tej dźwigni wtyczka sama rozpina się i możemy ją wyciągnąć.
5. Opis wyprowadzeń wtyku napinaczy ( nr wyprowadzeń są oznaczone na wtyku):
---- Napinacz pasa kierowcy - styk nr 13 przewód niebieski; styk nr 14 przewód czarny
---- Napinacz pasa pasażera - styk nr 15 przewód pomarańczowy; styk nr 16 przewód granatowy
6. Sprawdzamy oporności poszczególnych napinaczy pasów, mierząc omomierzem ( na zakresie 200 omowym) opór przejścia każdego napinacza pomiędzy:---- Napinacz pasa kierowcy - styk nr 13 przewód niebieski; styk nr 14 przewód czarny - wartość rezystancji 0,2 om
---- Napinacz pasa pasażera - styk nr 15 przewód pomarańczowy; styk nr 16 przewód granatowy -wartość rezystancji 0,2 om
Pomierzona wartość rezystancji 0,2 om na każdym napinaczu jest niezależna od polaryzacji omomierza ( czyli od kierunku przepływu prądu pomiarowego +-). Tutaj muszę dodać, że podczas tego pomiaru miałem trochę obaw czy prąd z omomierza nie wyzwoli napinacza,
ale widac że te mA płynące z omomierza są za małą wartością, aby wyzwolić napinacz w Pandzie.
Sprawdzamy jeszcze każdy przewód czy nie ma zwarcia przewodów napinacza do masy samochodu (nie powinno być zwarcia,- nawet na zakresie Mom omomierza)
7. Czyścimy styki wtyczki ( część "damską") drucikiem, a bolce stykowe w centralce airbagu ( czyli część "męską") pędzelkiem z użyciem spirytusu.
Ja jeszcze poskrobałem delikatnie każdy styk małym śrubokrętem. Ale trzeba uważać bo jest to precyzyjna robota.
8. Zapinamy wtyczkę napinaczy do centralki airbagu. Blokujemy dźwignię zabezpieczającą wtyk przed rozpięciem.
9. Podłączamy klemę do akumulatora i podajemy zasilanie.
10. Odpalamy autko i sprawdzamy czy kontrolki poduszek zgasną. Jeżeli zgasną to zabieg zakończył sie powodzeniem i przyczyną palenia się czerwonej kontrolki poduszki był nieprawidłowy styk.
11. Pozostaje jeszcze podłączyć się z komputerem i wykasować zarejestrowany błąd w module airbagu.
PS. Podziękowania dla Arnolda za podpowiedzi jak sie do tego zabrać.
PAMIĘTAJ wszystko co robisz, robisz na swoją odpowiedzialność. Autor tego opisu nie ponosi odpowiedzialności za wyrządzone szkody.
Ostatnio edytowano Pt 16:41, 11 wrz 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono literówki i polskie znaki. Proszę przestrzegać pkt.11 Reg.Forum
ar-g
Aktywny
 
Posty: 75
Dołączył(a): N 21:00, 25 wrz 2011
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: 1.2 Dynamic, 2009r
Imię: Artur

Re: Czerwona kontrolka poduszki-Błąd 0B.Wyzwalacz napinacza1

Numer postu:#5  Postprzez arnold » Pt 1:36, 11 wrz 2015

Widzisz dobrze że zaryzykowałeś. Przez twoje wątpliwości wystraszyłem się i nie chciałem forsować mojego pomysłu. Centralka wszystkie elementy sprawdza na tej samej zasadzie co miernik mierzy rezystancję. A błędy wyzwalane przez przerwy w obwodzie są częste.

Wysłane z mojego E2303
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 36
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold


Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron