Numer postu:#4
przez ar-g » Cz 19:31, 10 wrz 2015
Problem z palącą się czerwoną kontrolką poduszki powietrznej rozwiązany!!!
Przyczyna palącej sie kontrolki (i błędu B0 - 172- usterka napinacza pasa kierowcy)- zły styk na kostce połączeniowej napinaczy p z centralką.
OPIS ROZWIĄZANIA PROBLEMU-czyszczenia styków przy centralce airbaga
1. Zaczynamy od odłączenia klemy ujemnej akumulatora i czekamy 10 minut !!!!!!!!
2. Odkręcamy osłonę plastikową słupka środkowego (nagrzewnicy ). Tą dolną część od strony kierowcy.
3. Szukamy pod nagrzewnicą centralki poduszek powietrznych - jest pod wykładziną podłogi. Wykładzina jest w tym miejscu przecięta tak, że można ją odchylić do góry i ujrzymy centralkę airbagu z dwoma wtyczkami. Ta szara wtyczka z dochodzącymi czterema przewodami
( jeżeli mamy zainstalowane 2 napinacze pasów na przednich siedzeniach, w wersjach z 4 napinaczami będzie dochodziło 8 przewodów)
to wtyczka do której podłączone są napinacz pasów bezpieczeństwa.
4. W szarej wtyczce napinaczy (ta od strony tyłu pojazdu) odbezpieczamy zieloną dźwignię zabezpieczającą, wtyczkę przed samoistnym rozpięciem.
Należy wcisnąć środkową część wtyku i odchylić ( w kierunku przodu pojazdu) zieloną dźwignie zabezpieczającą. Po odchyleniu tej dźwigni wtyczka sama rozpina się i możemy ją wyciągnąć.
5. Opis wyprowadzeń wtyku napinaczy ( nr wyprowadzeń są oznaczone na wtyku):
---- Napinacz pasa kierowcy - styk nr 13 przewód niebieski; styk nr 14 przewód czarny
---- Napinacz pasa pasażera - styk nr 15 przewód pomarańczowy; styk nr 16 przewód granatowy
6. Sprawdzamy oporności poszczególnych napinaczy pasów, mierząc omomierzem ( na zakresie 200 omowym) opór przejścia każdego napinacza pomiędzy:---- Napinacz pasa kierowcy - styk nr 13 przewód niebieski; styk nr 14 przewód czarny - wartość rezystancji 0,2 om
---- Napinacz pasa pasażera - styk nr 15 przewód pomarańczowy; styk nr 16 przewód granatowy -wartość rezystancji 0,2 om
Pomierzona wartość rezystancji 0,2 om na każdym napinaczu jest niezależna od polaryzacji omomierza ( czyli od kierunku przepływu prądu pomiarowego +-). Tutaj muszę dodać, że podczas tego pomiaru miałem trochę obaw czy prąd z omomierza nie wyzwoli napinacza,
ale widac że te mA płynące z omomierza są za małą wartością, aby wyzwolić napinacz w Pandzie.
Sprawdzamy jeszcze każdy przewód czy nie ma zwarcia przewodów napinacza do masy samochodu (nie powinno być zwarcia,- nawet na zakresie Mom omomierza)
7. Czyścimy styki wtyczki ( część "damską") drucikiem, a bolce stykowe w centralce airbagu ( czyli część "męską") pędzelkiem z użyciem spirytusu.
Ja jeszcze poskrobałem delikatnie każdy styk małym śrubokrętem. Ale trzeba uważać bo jest to precyzyjna robota.
8. Zapinamy wtyczkę napinaczy do centralki airbagu. Blokujemy dźwignię zabezpieczającą wtyk przed rozpięciem.
9. Podłączamy klemę do akumulatora i podajemy zasilanie.
10. Odpalamy autko i sprawdzamy czy kontrolki poduszek zgasną. Jeżeli zgasną to zabieg zakończył sie powodzeniem i przyczyną palenia się czerwonej kontrolki poduszki był nieprawidłowy styk.
11. Pozostaje jeszcze podłączyć się z komputerem i wykasować zarejestrowany błąd w module airbagu.
PS. Podziękowania dla Arnolda za podpowiedzi jak sie do tego zabrać.
PAMIĘTAJ wszystko co robisz, robisz na swoją odpowiedzialność. Autor tego opisu nie ponosi odpowiedzialności za wyrządzone szkody.
Ostatnio edytowano Pt 16:41, 11 wrz 2015 przez
Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono literówki i polskie znaki. Proszę przestrzegać pkt.11 Reg.Forum