Strona 1 z 2

Wymiana linek dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: Wt 16:58, 24 mar 2015
przez natus08
Witam, kiedyś miałem problem taki, że linka spadła z wybieraka bo wyrobiło się to i został mi jeden bieg. Niby ktoś mi to pospawał i jakoś to chodzi.
Jednak wolałbym zakupić nowe linki i mieć spokój. Prosiłbym tylko o pomoc w doborze, czy na pewno kupię dobre linki.

Czy takie są dobre? http://www.aldar-czesci.pl/product-pl-2 ... DA-II.html
Muszą być pod konkretny model silnika? od 1.1 nie będą pasować albo może od Seicento 1.1?
Czy wystarczy tylko przegub kulisty wymienić? - http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... iegow.html

I znacie jakiś sklep w okolicach Katowic, gdzie taniej dostanę linki?

Re: Wymiana linek dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: Śr 19:14, 25 mar 2015
przez olo 1
Linki pasują do każdej,nieważny silnik,cena normalna,aczkolwiek są jakieś podróbki za mniej niż połowę tej ceny.Druga pozycja to z tego co widzę jest to przegub do starszej wersji Pandy model 141(oglądam na telefonie).

Re: Wymiana linek dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: Cz 8:38, 26 mar 2015
przez natus08
Lepiej wymienić sam przegub, czy całe linki z przegubami? Jak będę szukał takich linek, to podawać rozmiary, czy jakiś numer katalogowy mają? Bo co mówię w sklepie, że do pandy II to wszyscy mówią, że nie wiedza i nie mają.

Re: Wymiana linek dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: Cz 16:12, 26 mar 2015
przez olo 1
Opisz dokładniej co zostało pospawane,bo na razie nie wiem czy do wymiany masz mech. zmiany biegów
http://olx.pl/oferta/mechanizm-lewarek- ... e7d9519c48
Czyli to co na foto.Czy linki zmiany biegów http://allegro.pl/fiat-panda-ii-linki-z ... 00855.html
Czy może coś innego się posypało,żadnego przegubu wymiennego nie ma-z linkami jest to jedna całość,natomiast na mechanizmach zmiany czy w kabinie czy przy skrzyni to też integralna część.

Re: Wymiana linek dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: Wt 22:12, 31 mar 2015
przez natus08
Spawane ponoć było to w przegubie, żeby linka nie spadała z tej kulki. Czyli pod autem było robione, nic przy mechanizmie.

Re: Wymiana linek dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: Wt 16:48, 07 kwi 2015
przez natus08
A wie ktoś może, czy te linki będą dobre, które podał "olo 1" z allegro?

Re: Wymiana linek dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: Wt 23:47, 14 kwi 2015
przez natus08
Witajcie, mam w końcu nowe linki z linexu. Wyglądają one tak: http://94.42.184.138:81/logo/14.44.29.jpg
Na innym zdjęciu wyglądają tak: http://czescisamochodowe.biz/foto/64851117.jpg
Chodzi mi o plastikowy element na górnej lince po lewej stronie na jednej jest, na drugiej nie. Jak patrzę do eLearn'a to przy demontażu linek tak samo właśnie wyglądają linki. Czy więc mam złe, czy teraz stosują nowy sposób i jest ta guma ?

Re: Wymiana linek dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: Śr 4:56, 15 kwi 2015
przez arnold
To jest samoregulacja linki wybierania biegów. Było to zawsze. E leara ma zbyt uproszczone rysunki.

Wysłane z mojego ST23i

Re: Wymiana linek dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: Cz 15:44, 15 gru 2016
przez dolek69
Witajcie,

Nie chciałbym zakładać nowego wątku więc się podłączę. Otóż: spadła mi jedna z linek z wybieraka i mechanik wymienił mi zużyte linki na te linexa, identyczne jak na foto http://94.42.184.138:81/logo/14.44.29.jpg.

Po wymianie jedynka wchodzi baardzo ciężko i potrafi spaść podczas ruszania, zresztą wszystkie biegi wydają się być w innej pozycji. Bieg 2, 4 oraz wsteczny wchodzą bardzo do dołu, że mieszek aż się prawie rwie i analogicznie 1, 3, 5 zapinają się nieco niżej niż zwykle. Bieg jałowy jest teraz nieco niżej niż poprzednio. Mechanik twierdzi, że te linki linexa okazały się za długie i tak ma być.

Zauważyłem też, że jak były zamontowane linki oryginalne to patrząc pod maską linka z gumowym pancerzem była zamontowana wyżej niż ta druga, a po zmianie na linexa jest odwrotnie. Czy to możliwe, że mechanik źle to zamontował (pomylił cięgna)? Głupieje już, a do szału mnie doprowadza praktyczne siłowanie się z lewarkiem, żeby wbić pierwszy bieg jak samochód jest zimny...

Re: Wymiana linek dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: Cz 15:51, 15 gru 2016
przez Albercik
dolek69 napisał(a):Po wymianie jedynka wchodzi baardzo ciężko i potrafi spaść podczas ruszania,

dolek69 napisał(a):Mechanik twierdzi, że te linki linexa okazały się za długie i tak ma być.


raczej nie ma tak być...

dolek69 napisał(a): Czy to możliwe, że mechanik źle to zamontował?


bardzo możliwe.

Re: Wymiana linek dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: Cz 15:56, 15 gru 2016
przez dolek69
Dziękuję za odpowiedź. Najgorsze jest to, że do tego mechanika mam ponad 100km, więc prędko tego nie zareklamuję.

Pozdrawiam ;)

Re: Wymiana linek dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: Cz 16:35, 15 gru 2016
przez morpheus1581
No faktycznie jakby linki za długie i za krótkie albo mechanik coś źle poskladal.

Re: Wymiana linek dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: Cz 17:02, 15 gru 2016
przez Albercik
Ja tam bym u gościa nic nie reklamował, tylko zrobił w porządnym warsztacie, a jak już biegi będą chodziły lekko - bym pojechał do tego gościa i mu te linki wsadził w... :mrgreen:

Na początek - zaczął bym od zamiany linek góra-dół.

Re: Wymiana linek dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: Cz 18:56, 15 gru 2016
przez morpheus1581
Z drugiej strony jechać 100 km do mechanika. Bliżej w Warszawie nie było?

Re: Wymiana linek dźwigni zmiany biegów

PostNapisane: Cz 20:00, 15 gru 2016
przez dolek69
Pandę dostałem od ojca, więc wszystkie serwisy, naprawy itp załatwia on w miejscach które zna (jak widać nie zawsze się to opłaca) w mojej rodzinnej miejscowości. Niestety nie mam wiedzy na temat warsztatów w Warszawie, ale chyba czas najwyższy to nadrobić. Pewnie będzie drożej, ale mam nadzieję że solidniej ;)


Albercik napisał(a):Na początek - zaczął bym od zamiany linek góra-dół.


też o tym myślałem, ale czy przypadkiem linki nie różnią się wielkością tych końcówek?