Strona 1 z 2
Żarówki, czyli mity i fakty oraz pomoc w doborze
Napisane:
Wt 23:21, 03 lut 2015
przez Regis
Więc od dwóch miesięcy (jutro stuknie) jestem bardzo szczęśliwym posiadaczem 100HP i za każdym razem gdy jadę swoim Miśkiem poza terenem zabudowanym to zastanawiam się czy latarka LED z mojego smartphone'a nie oświetliła by mi drogi lepiej niż te żarówki które w tej chwili są zamontowane. I tu zaczyna się pytanie: jakie żarówki do miśka zakupić żeby światła przed maską zrobiło się ciut więcej? Czy warto dopłacać za firmę (Osram, Philips) czy może tańsze żarówki (Tungsram) w wersjach pro też mogą dać radę
Z góry uprzedzam - nie chcę i nie myślę zakładać czy modyfikować świateł do ksenonów
I druga sprawa - Lampy są nówki - zero rys, zmatowień, wypalonych odbłyśników
Re: Żarówki, czyli mity i fakty oraz pomoc w doborze
Napisane:
Wt 23:28, 03 lut 2015
przez bombel
tylko TUNGSRAM +50% sportlight bluish
efekt jest bardzo dobry a i żywotność żarówek wypada bdb w stosunku do ceny ok. 30-35zł za komplecik, ja osobiście polecam i zakupiłem je również z polecenia i sobie chwalę
Re: Żarówki, czyli mity i fakty oraz pomoc w doborze
Napisane:
Wt 23:35, 03 lut 2015
przez Regis
Faktycznie dają niebieskawą poświatę? Myślałem wstępnie o Philipsach Xtreme Vision White ale to jest cena ok 70zł/komplet
I podobno żywotność na poziomie 2k-4k godzin
Re: Żarówki, czyli mity i fakty oraz pomoc w doborze
Napisane:
Wt 23:47, 03 lut 2015
przez Deacon
Tak jak kolega wyżej napisał - Tungsram Sportlight. Najlepszy stosunek jakość-cena. Nie ma sensu przepłacać za hiper turbo +200% bo to zwykły chwyt jest.
Re: Żarówki, czyli mity i fakty oraz pomoc w doborze
Napisane:
Śr 21:40, 04 lut 2015
przez bernardsz
Założyłem u siebie PHILIPS H4 X-TREME VISION +130% + postojówki WHITE VISION INTENSE i widoczność teraz jest super .
Re: Żarówki, czyli mity i fakty oraz pomoc w doborze
Napisane:
Śr 22:14, 04 lut 2015
przez Byszer
Hmmm,ja jestem zwolennikiem standardowych,markowych(dobrych jakościowo)żarówek,bez żadnych dopisków +xxx%,longlife itd...
Podstawa to sprawny el. optyczny(czysty klosz i odbłyśnik,nie wypalony odbłyśnik) i poprawnie ustawiony zeń reflektor
Aczkolwiek kilkoma lumenami nie pogardzę,ale coś kosztem czegoś...
Re: Żarówki, czyli mity i fakty oraz pomoc w doborze
Napisane:
Śr 22:20, 04 lut 2015
przez zecer1971
Każde jakie kupisz od +50% i więcej, będą o wiele lepiej świeciły. U mnie gościły już Tungsramy 50,60,90% i osramy 90%, żywotniejsze okazały się Tungsramy. Ale nie ma co się za dyżo łudzić, co nie wsadzisz to na tych reflektorach szału nie będzie.
Re: Żarówki, czyli mity i fakty oraz pomoc w doborze
Napisane:
Śr 23:27, 04 lut 2015
przez Regis
Ja nie oczekuję szału przed samochodem
Ja oczekuję w miarę równomiernego światła a nie kilku losowo umiejscowionych plam światła przed miśkiem
Co do lamp, odbłyśników i ustawień to wszystko jest jak najbardziej należy
Re: Żarówki, czyli mity i fakty oraz pomoc w doborze
Napisane:
Cz 11:46, 05 lut 2015
przez Byszer
Generalnie każde reflektory ze zmienną ogniskową(czyli wszystkie na żarówki h4 i inne 2 żarnikowe) słabo odbijają i kierują wiązkę światła
Aczkolwiek pandziak nie ma najgorszych świateł
A żarówki typu +50% mają mniejszą żywotność,i są mniej odporne na wstrząsy
tyle dobrze że w pandzie jest dobry dostęp do żarówek,więc to żaden ból wymienić wrazie przepalenia,jednak cena tych markowych "tuningowych" żarówek mnie boli,wolę jednak swoje tungsramy po 8zł szztuka!
Re: Żarówki, czyli mity i fakty oraz pomoc w doborze
Napisane:
Cz 13:22, 05 lut 2015
przez Forsaken
Oprócz żarówek ważne jest też w jakim stanie masz klosz. Może jest już trochę zmatowiony i reflektor nie świeci już tak dobrze.
Ja w PIII mam zwykłe H4 i świecą rewelacyjnie. W II już nie pamiętam jak to było bo od dawna nie mam zwykłych żarówek. Pamiętam natomiast że jak miałem zmatowione klosze świeciły słabiej.
Re: Żarówki, czyli mity i fakty oraz pomoc w doborze
Napisane:
Cz 13:34, 05 lut 2015
przez Deacon
Byszer napisał(a):A żarówki typu +50% mają mniejszą żywotność,i są mniej odporne na wstrząsy
tyle dobrze że w pandzie jest dobry dostęp do żarówek,więc to żaden ból wymienić w razie przepalenia,jednak cena tych markowych "tuningowych" żarówek mnie boli,wolę jednak swoje tungsramy po 8zł szztuka!
Dlatego nie ma sensu kupować żarówek z mocą większą niż +50%. Wszystko powyżej ma bardzo małą żywotność nie adekwatną do ceny. 30zl za Tungsramy Sportlight to niewiele a różnica jest ogromna. Na żarówkach się nie oszczędza - oczywiście w granicach rozsądku
Re: Żarówki, czyli mity i fakty oraz pomoc w doborze
Napisane:
Cz 14:22, 05 lut 2015
przez arnold
Właśnie założyłem Tungsramy Sportlight które leżały rok od kiedy je kupiłem. Będzie próba. Wcześniej jeździły zwykłe Tungsramy które były u mnie w zapasie używane. Sztukowałem na szybko po przepaleniu wcześniejszej. A w moim 125p te żarówki jeździły ponad 7 lat.
Wysłane z mojego ST23i
Re: Żarówki, czyli mity i fakty oraz pomoc w doborze
Napisane:
Pt 22:27, 06 lut 2015
przez gregory1979
Ja mam żarówki zakupione w markecie. GALAXY +50% more light z niebieskim filtrem. Świecą one bardzo jasno. Podają na opakowaniu że mają one efekt xenonu. Temp. barwy światla to 5000 K 60/55W -> 135/125W, promień dłuższy od 10 do 20m w porównaniu z żarówką standardową. Światło na drodze jest idealnie białe. Od chwili gdy zmieniłem reflektory na nowe to niektórzy kierowcy mrugają mi światłami tak jakbym jechał na długich.
Re: Żarówki, czyli mity i fakty oraz pomoc w doborze
Napisane:
So 11:35, 07 lut 2015
przez arnold
To zrób porządek z tymi światłami, bo jeśli oślepiasz to nie ma się czym chwalić.
Wysłane z mojego ST23i
Re: Żarówki, czyli mity i fakty oraz pomoc w doborze
Napisane:
Wt 16:39, 10 lut 2015
przez gregory1979
Byłem dzisiaj na diagnostyce i okazuje się że lampy świecą na prawidłowej wysokości z tym że promień światła rozchodzi się pod innym kątem. Lampy które mi sprzedano to jakieś podróby. Wychodzi na to że jeśli chodzi o lampy to tylko zakładac oryginały.