Strona 1 z 1

Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

PostNapisane: N 21:24, 04 sty 2015
przez witek785
Na allegro znalazłem fajny moduł świateł do jazdy dziennej, moduł bardzo prosto się instaluje do fabrycznej instalacji, efekt mamy taki że po uruchomieniu silnika z lekkim opóźnieniem włączają się światła drogowe na 40% mocy i tak możemy jeździć w dzień. Gdy włączymy światła postojowe, mijania, światła do jazdy dziennej gasną. Bardzo fajnie to wygląda, nie trzeba montować żadnych ledów. Podłączyłem ten moduł do swojego drugiego auta Astra H, wszystko działa jak należy, teraz kupiłem drugi moduł jak podłącze do pandy zamieszcze foty. link na allegro
http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich ... source=mlt

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

PostNapisane: Pn 10:07, 05 sty 2015
przez adamson
Sposób na bakier z przepisami, niestety.

Wysłane z .... blendera zelmer ....

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

PostNapisane: Pn 11:07, 05 sty 2015
przez misiek775
Przy kontroli policji mogą zabrać dowód - reflektory nie mają homologacji d używania ich jako światła dzienne

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

PostNapisane: Pn 12:37, 05 sty 2015
przez Regis
już nie mówiąc o tym, że taka zabawa to nie jest jakaś wielka oszczędność... Dla mnie światła dzienne służą głównie po to, żeby oszczędzać reflektory i drogie żarówki a nie żeby oszczędzać prund... Bo moim zdaniem to sensu nie ma...

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

PostNapisane: Pn 21:03, 05 sty 2015
przez Deacon
Sorry ale za cenę tego modułu mamy normalne dzienne na Ledach, które montujemy w kratki. O minusach napisali już koledzy wyżej. Ja nie widzę sensownego zastosowania :)

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

PostNapisane: Pn 21:25, 05 sty 2015
przez wojtassslg
a mnie przy moim audio szczerze powiedziawszy mało interesuje czy auto mi spali mniej czy wiecej xD hahaha ale jesli ktos nie odpala sprzetu tak ze nawet po jezdzie trzeba ładowac aku to duzo powodzenia w modach i niech działa :) no i niech przebija numery homologacji

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

PostNapisane: Cz 21:58, 08 sty 2015
przez SALEK
W samochodzie, który ma osobną żarówkę obsługującą drogowe może ma to sens moim zdaniem i wygląda ciekawie, ale jeśli jest jak w Pandzie na jednej to nie widzę sensu. To rozwiązanie jest stosowane fabrycznie w noeym Seacie Ibiza (zauważyłem to u taty w samochodzie) jeśli masz ustawione pokrętło od świateł w pozycji "Auto" nie podświetlają się zegary tylko wskazówki, nie podświetla się większość konsoli, chyba nie działa doświetlanie zakrętów przeciwmgłowymi, a światła mijania świecą tak na określiłbym 70% jasności. Pewnie jest to minimum światła emitowanego, które dopuszczają przepisy . Oszczędność znikoma, ale zawsze.

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

PostNapisane: Cz 22:08, 08 sty 2015
przez Regis
Dzisiaj w Focusie MK1 FL widziałem takie cudo w akcji :) Osobiście jako że mam sentyment do tego wozu, to tam fajnie wyglądało :P Ale tak jak Salek przytoczył - tam są rozbite drogowe i mijania na osobne żarówki.W Pandzie prędzej bym się zastanowił nad wpięciem tego czegoś w światła przeciwmgłowe, aczkolwiek znając życie jest to już całkiem nielegalne :P

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

PostNapisane: Pt 16:20, 09 sty 2015
przez SALEK
Regis napisał(a):W Pandzie prędzej bym się zastanowił nad wpięciem tego czegoś w światła przeciwmgłowe, aczkolwiek znając życie jest to już całkiem nielegalne :P


No właśnie niestety tak, a szkoda bo może bym się skusił.
Też szukałem jakiegoś oryginalnego rozwiązania problemu jazdy na światłach i spotkałem się z czymś takim:
http://allegro.pl/lampy-jazdy-dziennej-ring-fiat-500l-freemont-panda-i4924188824.html
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-drl-halogen-fiat-panda-2013-i4958718499.html
Dzienne jako ring przeciwmgłowego, wyglądają fajnie ale cena przeraża, pewnie ze względu na fakt, że nie ma wielkiej konkurencji.

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

PostNapisane: Pt 16:30, 09 sty 2015
przez Regis
Cena mnie zabiła... :/ Chociaż możliwe że za rok - półtorej przemyślę temat, bo zauważyłem łuszczące się "sreberko" w przeciwmgłowych... :(

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

PostNapisane: Pt 16:31, 09 sty 2015
przez SALEK
Regis napisał(a):Cena mnie zabiła... :/ Chociaż możliwe że za rok - półtorej przemyślę temat, bo zauważyłem łuszczące się "sreberko" w przeciwmgłowych... :(


U mnie też się łuszczy niestety.

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

PostNapisane: Pt 16:36, 09 sty 2015
przez Regis
Ale już zacząłem kombinować po swojemu ;) Za 100 - 150 zł można kupić dwa oringi do portretów montowane przy obiektywach w lustrzankach. Muszę obczaić średnicę :) Jedyne w czym będzie lipa to to, że homologacji brak :/

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

PostNapisane: Pt 19:54, 09 sty 2015
przez przetwornica
Podłączyłem ten moduł do swojego drugiego auta Astra H, wszystko działa jak należy,

Wprost przeciwnie.
Światła dzienne są tak skonstruowane, aby lekko rozpraszać strumień światła, światła drogowe emitują wiązkę skupioną.
Efekt jest taki, że samochód jest widoczny dokładnie z przeciwka, natomiast pod lekkim kątem już słabo.
Żarówka halogenowa powinna być zasilana napięciem znamionowym.
Gdy obniżymy jej moc, znacznie skracamy żywotność zaburzając regeneracyjny cykl halogenowy.
Dodatkowo żarówka halogenowa pod obniżonym napięciem emituje światło o większej długości fali, zatem mocniej nagrzewa odbłyśnik, który często jest z tworzyw sztucznych.
Pomijam już kwestie formalno-prawne, dalej jest to światło drogowe, którego używanie od świtu do zmroku jest zabronione w każdych warunkach, za wyjątkiem krótkiego sygnału ostrzegawczego.

Re: Światła do jazdy dziennej na bazie orginalnych lamp

PostNapisane: Pt 21:05, 09 sty 2015
przez OsiemKilo
Takie rozwiązanie z długimi na ileś tam % było często stosowane przez producentow aut wypuszczanych na kraje skandynawskie także takie rozwiązanie nie niczym dziwnym, jedynie kwestia lamp z odpowiednią homologacją lub kwestia jej naniesienia ;)