![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Postanowiłem się trochę na nowo zainteresować tematem, pogrzebać w Internecie i na moje szczęście Fiat Auto Polska praktycznie co roku publikował wielkość produkcji w swojej tyskiej fabryce. I co się okazało? Że część danych tam zawartych przedstawia ilość egzemplarzy wyeksportowanych z Polski, nie licząc tych które pozostały w naszym kraju.
Na portalu http://www.interia.motoryzacja.pl również postanowiłem wpisać "Panda" i poczytać stare ciekawe artykuły. Na ich podstawie uzupełniłem częściowo historię II generacji modelu na WIkipedii, niestety mimo upływu prawie miesiąca nikt tego tam nie zaakceptował, aczkolwiek pod tym linkiem znajdują się nowe dane z uzupełnią tabelką przedstawiającą wielkość produkcji i historią: http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... edirect=no
W Internecie z ciekawostek można znaleźć np. takie coś: "Pierwszą odsłoną dla nowego modelu był salon w Bolonii odbywający się między 7 a 14 grudnia 2002 roku. Fiat zaprezentował tam koncepcyjne auto o roboczej nazwie Simba/New Small.
Panda drugiej generacji, zwana też Panda Nuova, zadebiutowała w 2003 roku. Już 15 stycznia 2003 roku w Tychach ruszyła produkcja preserii z której wyprodukowane egzemplarze służyły do testów i sprawdzenia osiągów. W maju 2003 roku model trafił do produkcji seryjnej, a od 2 czerwca 2003 można było składać na niego zamówienia w salonach sprzedaży marki Fiat, gdzie zaczęły pojawiać się pod koniec sierpnia, by we wrześniu rozpoczęła się oficjalna sprzedaż. Wprowadzenie Pandy do produkcji seryjnej kosztowało koncert Fiat 600 mln euro". Do tego opisy kilku wersji specjalnych, jak np. wersja Moster. Słyszał ktoś kiedyś z Was o Pandzie wartej 100 tys zł ze złotymi zaciskami hamulców? Albo, że prototyp wersji 100HP powstał już w 2003 roku: http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 440706,327 ?
Mam nadzieję, że kogoś takie rzeczy o historii Pandy zainteresują i że troszkę Wam pomogłem, a strona główna zostanie zaktualizowana
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)