Strona 1 z 2

Mega SWAP

PostNapisane: Pt 21:07, 05 kwi 2013
przez adrian2558
A jakby zamontować do pandy silnik 2.4 benzyna ze stilo abarth i te zegary?

Przy 250 klamki odpadną :D

Re: Mega SWAP

PostNapisane: Pt 21:15, 05 kwi 2013
przez Kamillo
sądzę, że wskazówka od poziomu paliwa ciągle byłaby na "empty" :D

a od technicznej strony - ten silnik ma 5 cylindrów i dużą skrzynię biegów - nie wejdzie, nie ma szans. ponadto skrzynia Selespeed do niezawodnych nie należy. ale 170 KM w Pandzie - pomarzyć można.

Re: Mega SWAP

PostNapisane: Pt 21:26, 05 kwi 2013
przez adrian2558
Więc mówisz, że ten odpada :/ Założę ten :jejeje:

Re: Mega SWAP

PostNapisane: Pt 21:30, 05 kwi 2013
przez Kamillo
Bożesz ty mój... biedny Maluszki, wybebeszone do zera. mogłyby niemal odlecieć, ale widok "Kaszla" odjeżdżającego Mustagowi piękny :D

Re: Mega SWAP

PostNapisane: Wt 17:47, 09 kwi 2013
przez mija
Skoro temat SWAP powraca jak bumerang to podejdźmy do tematu bardziej serio.
Problem ze zmianą silnika w Pandzie sprowadza się do szyny CAN, jednak są inne auta z canem z rodziny fiata np.; fiat stilo 1,2 16V silnik nie ma tak kosmicznej ceny jak nieliczne silniki od 100HP i zamontowany w Stilo jest sterowany CANem więc moje pytanie czy da się przeszczepić kompletny silnik wraz ze sterownikiem i zagra to w Pandzie?

Re: Mega SWAP

PostNapisane: Wt 18:24, 09 kwi 2013
przez Kamillo
hm, Michał - tak od strony technicznej nie powinno być najmniejszych problemów. wszak 1.4 16V to rozwinięcie tego 1.2 16V. a mogę powiedzieć, że ten 1.2 16V 80 KM sprawował się super - miał go w Stilo mój Tata, i przy dwóch osobach na pokładzie dobrze radział sobie z ciężkawym przecież Stilonem. Łączony był on ze skrzynią 6-biegową... więc jak z Pandą? skrzynię też trzebaby przenieść?

Re: Mega SWAP

PostNapisane: Wt 22:54, 09 kwi 2013
przez mija
Technicznie włożenie tego silnika i skrzyni do pandy to nie problem, można się posłużyć mocowaniami tego silnika z Punto II dużo nie trzeba było by przerabiać, bardziej mnie interesuje kwestia wysterowania tego silnika.

Re: Mega SWAP

PostNapisane: Śr 0:37, 10 kwi 2013
przez kaziu1985pn
can nie służy do sterowanie silnikiem tylko do komunikacji poszczególnych komputerów że sobą :)

Re: Mega SWAP

PostNapisane: Śr 12:00, 10 kwi 2013
przez mija
kaziu1985pn napisał(a):can nie służy do sterowanie silnikiem tylko do komunikacji poszczególnych komputerów że sobą :)


Tak to jest oczywista oczywistość tylko co proponujesz zrobić sterowanie silnika po za CAN a cała reszta podzespołów auta już na CAN. To jak by robić dwa systemy jednym aucie do tego nie ruszysz klimy, wspomagania głupiego radia bez CAN tzn. ruszysz ale to jest instalacja od nowa, a ja się pytam czy sterownik silnika ze STILO w który oryginalnie współpracuje z CAN dogadał by się z CANem z Pandy?

Re: Mega SWAP

PostNapisane: Cz 8:39, 11 kwi 2013
przez Dreamcatcher
E tam. Jak się nie da 2.4 jak się da. Poniżej link do starego fiata 500 z silnikiem V12. he he.
http://www.fiatklubpolska.pl/artykul/fi ... m-v12-291/
Swoją drogą ciekawe jaką będzie miec trakcję panda z silnikiem 2.4.(ciężar jednostki, moc). Panda jest wąska i wysoka i na silnika wymianie by się nie skonczyło. Chocby z tego względu myslę że to nie silnik do pandy.

Re: Mega SWAP

PostNapisane: Cz 21:03, 11 kwi 2013
przez Qnisko
Dreamcatcher napisał(a):E tam. Jak się nie da 2.4 jak się da. Poniżej link do starego fiata 500 z silnikiem V12. he he.
http://www.fiatklubpolska.pl/artykul/fi ... m-v12-291/
Swoją drogą ciekawe jaką będzie miec trakcję panda z silnikiem 2.4.(ciężar jednostki, moc). Panda jest wąska i wysoka i na silnika wymianie by się nie skonczyło. Chocby z tego względu myslę że to nie silnik do pandy.



Trochę komicznie ta 500-etka wygląda, nieproporcjonalnie. Ja bym wolał bardziej cichociemny wóz ;) Najlepiej w seryjnej budzie no ale jak tu tyle kucy okiełznąć na wąskich gumach. No nie da rady.

Re: Mega SWAP

PostNapisane: So 21:26, 20 kwi 2013
przez Adasiowyyy
a ja to miałbym inny plan;p
Do diesla jakieś 1.6 jtd 120 badz 130 km(z tego co pamietam) i do tego chip na 150-160 kucy. Turbina plus dobry moment przy tej masie i macie gwałciciela na którego nie będzie mocnego o ile umiejętnie się ruszy ;p

Re: Mega SWAP

PostNapisane: So 22:41, 20 kwi 2013
przez Deacon
Problem tylko taki, czy 1,6 JTD wejdzie. Można za to poszukać silnika 1,3 MJT w wersji 95KM albo 105KM z Lanci Ypsylon w wersji Momo Design. Do tego chip i to jest to co bym chciał :)

Re: Mega SWAP

PostNapisane: N 7:28, 21 kwi 2013
przez Dreamcatcher
E to chyba taniej wyszedł by chip na 85km.
A 1.6 - ten silnik montowano w grande punto więc jest szansa iż się uda.

Re: Mega SWAP

PostNapisane: N 10:10, 21 kwi 2013
przez Deacon
No oczywiście, że taniej ale 85KM vs 130KM to jest różnica :jesc: