Strona 1 z 1

element eco jazdy

PostNapisane: N 9:03, 03 mar 2013
przez pitt_99
Witam.
Z racji tego, że w internecie jest pełno sprzecznych informacji, chciałbym się zapytać o jeden element zasad ekonomicznej jazdy. Mianowicie, przy jakiej prędkości należy jeździć z jaką prędkością obrotową. Otóż wiele "fachowców" uważa, że najlepiej jest jeździć na jak najniższych obrotach, czyli dość szybko zmieniać biegi na wyższe. (Cały czas mowa o wersji benzynowej). Jeżdżę tak cały czas, natomiast miałem okazję przejechać się ostatnio Fordem Kugą w wersji dieslowskiej. Ustawiłem tempomat na 40 km/h, na IV biegu obroty wynosiły 1200 obr/min, a spalanie około 6 l/100 km. Po zmianie na III bied, zachowaniu tej samej prędkości, obroty wzrosły do 1900 obr/min, a spalanie spadło do około 3,2 l/100km. Rozumiem, że w Dieslach chodzi o to, aby jeździć z obrotami zbliżonymi do tych, które uzyskuje się przy największym momencie obrotowym.
W silnikach benzynowych też tak jest?

Nie mam obrotomierza w swoim Miśku, a biegi zmieniam tak:
I - > 15 km/k
II - 15 ÷ 25-30 km/h
III - 25-30 ÷ 40 km/h
IV - 40 - 50 km/h
V- < 50 km/h

Re: element eco jazdy

PostNapisane: N 9:16, 03 mar 2013
przez wojtassslg
tak samo jest, jak walisz 75% pedału przyśpieszenia na niskich obrotach to po niedługim czasie jak się silnik rozgrzeje sterownik daje wczesny zapłon i przyrost ciśnienia jest mały i efektywnosc spada. Im więcej nabite auto tym bardziej odczuć to można. Jak najszybciej przyśpieszyć do prędkości podróżnej nie przekraczając maksymalnego momentu obrotowego i zobaczysz jak ci spadnie spalanie

Re: element eco jazdy

PostNapisane: N 10:53, 03 mar 2013
przez bart_tychy
wojtassslg napisał(a):tak samo jest, jak walisz 75% pedału przyśpieszenia na niskich obrotach to po niedługim czasie jak się silnik rozgrzeje sterownik daje wczesny zapłon i przyrost ciśnienia jest mały i efektywnosc spada. Im więcej nabite auto tym bardziej odczuć to można. Jak najszybciej przyśpieszyć do prędkości podróżnej nie przekraczając maksymalnego momentu obrotowego i zobaczysz jak ci spadnie spalanie

on wie co mówi. jak jest + 30' to ma zamknięte szyby w aucie "bo mniej pali"

Re: element eco jazdy

PostNapisane: N 11:02, 03 mar 2013
przez Camcioo
bart_tychy napisał(a):on wie co mówi. jak jest + 30' to ma zamknięte szyby w aucie "bo mniej pali"

No mniej bo mniejszy opór powietrza ale się leje z człowieka jak ze "świni" :D :zakrecony:

Re: element eco jazdy

PostNapisane: N 12:10, 03 mar 2013
przez wojtassslg
bart_tychy napisał(a):
wojtassslg napisał(a):tak samo jest, jak walisz 75% pedału przyśpieszenia na niskich obrotach to po niedługim czasie jak się silnik rozgrzeje sterownik daje wczesny zapłon i przyrost ciśnienia jest mały i efektywnosc spada. Im więcej nabite auto tym bardziej odczuć to można. Jak najszybciej przyśpieszyć do prędkości podróżnej nie przekraczając maksymalnego momentu obrotowego i zobaczysz jak ci spadnie spalanie

on wie co mówi. jak jest + 30' to ma zamknięte szyby w aucie "bo mniej pali"


tyś był tyś widział, dawno temu i nie prawda.

Re: element eco jazdy

PostNapisane: N 12:57, 03 mar 2013
przez Sztygar
Pitt- biegi zmieniam podobnie, jak nie zależy mi na jakimś zawrotnym przyspieszeniu ( o ile można o takim mówić w silniku 1.1:P ) i spalanie oscyluje w granicach 5,2 litra. Najważniejsze, aby nie wciskać pedału gazu do oporu, bo wtedy najbardziej wzrasta spalanie :)

Re: element eco jazdy

PostNapisane: Pn 1:55, 04 mar 2013
przez bambrys
50 i 5 bieg trochę za szybko ja zmieniam przynajmniej przy 60 silnik ma lżej ale pozostałe tak samo

Re: element eco jazdy

PostNapisane: Śr 11:49, 06 mar 2013
przez Bykuu
Po co szyby otwierać jak klima jest :))