Strona 1 z 1

a to ci "niespodzianka" ...

PostNapisane: Pt 9:36, 25 sty 2013
przez Kamillo
... w sumie dla mnie to oczywista oczywistość: w mojej rodzinie Bravo II i Panda II to kolejne już Fiaty (hm, dokłanie nr 6 i 7 w 15-letniej karierze kierowcy) i nie jest dla mnie zaskoczeniem, że się silniki nie psują. powiem odważnei więcej: Fiaty się nie psują niemal w ogóle. na 15 lat za kółkiem tylko raz zatrzymać musiałem na poboczu Punto II FL, bo uciekł olej silnikowy - awaria była wynikiem tego, że ktoś kto raczył nazywać się mechanikiem wkręcił nie ten filtr oleju (za którki gwint) i jak przy wyższej prędkości obrotowej poszło ciśnienie, to olej wystrzelił.... ale mniejsza o to. teraz zachęcam do lektury krótkiego artykułu:)

http://moto.onet.pl/1675453,1,te-silnik ... ml?node=13

Re: a to ci "niespodzianka" ...

PostNapisane: Pt 10:41, 25 sty 2013
przez Mastertoon
To zestawienie to przecież fake - VW na liście najgorszych? Niemożliwe :swir: :hahaha: I do tego jeszcze Ford na liście tych dobrych, a to przecież auto na "F" :lol:

Re: a to ci "niespodzianka" ...

PostNapisane: Pt 10:43, 25 sty 2013
przez zamberek
Mastertoon napisał(a):To zestawienie to przecież fake - VW na liście najgorszych?


Akurat z tym to się zgodze!!

Re: a to ci "niespodzianka" ...

PostNapisane: Pt 10:58, 25 sty 2013
przez Mastertoon
A tak na poważnie- jak wiarygodne są wyniki tylko 50 tysięcy samochodów? :wink:

Re: a to ci "niespodzianka" ...

PostNapisane: Pt 12:56, 25 sty 2013
przez Kamillo
a jak wiarygodne są sondaże na "grupie reprezentatywnej" 1100 osób na 20 mln uprawnionych do głosowania? a jednak zwykle wynik wyborów pokrywa się z sandażami. to się nazywa statystyka :)

Re: a to ci "niespodzianka" ...

PostNapisane: Pt 15:40, 25 sty 2013
przez bobofrut
zamberek napisał(a):
Mastertoon napisał(a):To zestawienie to przecież fake - VW na liście najgorszych?


Akurat z tym to się zgodze!!



No może jeszcze powiecie, że 2,0 TDI jest NIEawaryjny ...... :facepalm: TSI też nie są idealne.
Ostatni mało awaryjny silnik VW to 1,9tdi i już się skończył, poczytajcie o 2,0 TDI i pękających głowicach.

Re: a to ci "niespodzianka" ...

PostNapisane: Pt 15:46, 25 sty 2013
przez wojtassslg
1,8 tsi jest najmniej awaryjny z nowej rodziny vw i dlatego jest dostępny już tylko w skodzie.

Re: a to ci "niespodzianka" ...

PostNapisane: Pt 16:08, 25 sty 2013
przez zamberek
Może źle się wyraziłem :P Chodziło mi o to, iż nie ma w tym nic dziwnego, że VW jest na liście najgorszych :)
Wiem bo mój tata VW T5 1,9 od nowości a teraz już jest ponad 400kkm - tragedia!
Zwłaszcza silniki 2.0 tdi, tak jak mówisz, to jest dopiero wyczyn

Re: a to ci "niespodzianka" ...

PostNapisane: Pt 16:30, 25 sty 2013
przez bobofrut
No to Ty źle się zamberek wyraźiłeś a ja źle Cię zrozumiałem :)
No 2,0tdi porażka. W AŚ zazwyczaj polecają 1,4TSI

Re: a to ci "niespodzianka" ...

PostNapisane: Pt 18:38, 25 sty 2013
przez Kamillo
bobofrut "pocieszę" Cię: 1.4 TSi to kicha, a z 1.2 TSi zaczynają się te same problemy. w Wawie na "L" jeździmy na 1.2 TSi i przebieg 53 tys km, a rozrząd nadaje się do wymiany - oczywiście poza gwarancją. na zimnym silniku łańcuch dzwoni jak dzwon Zygmunt na Wawelu. Ale VW-Skoda oficjalnie nic nie wie i nie rozumie naszych roszczeń...

za to zgadzam się, że 1.8 był najlepszym silnikiem VW od 10 lat

Re: a to ci "niespodzianka" ...

PostNapisane: Pt 23:28, 25 sty 2013
przez sdss
wojtassslg napisał(a):1,8 tsi jest najmniej awaryjny z nowej rodziny vw i dlatego jest dostępny już tylko w skodzie.


Jakiś czas temu w wielu egzemplarzach przeskakiwał łańcuh rozrządu tak drobnostka :) wymieniali na gwarnacji na pozbawiony wad. Silnik fajny zmiana softu i mamy 230KM

Kamillo napisał(a):bobofrut "pocieszę" Cię: 1.4 TSi to kicha, a z 1.2 TSi zaczynają się te same problemy. w Wawie na "L" jeździmy na 1.2 TSi i przebieg 53 tys km, a rozrząd nadaje się do wymiany - oczywiście poza gwarancją. na zimnym silniku łańcuch dzwoni jak dzwon Zygmunt na Wawelu. Ale VW-Skoda oficjalnie nic nie wie i nie rozumie naszych roszczeń...

za to zgadzam się, że 1.8 był najlepszym silnikiem VW od 10 lat.


O dziwne rzeczy piszesz jeszcze nie słyszałem żeby komuś nie wymienili rozrządu.

Re: a to ci "niespodzianka" ...

PostNapisane: So 0:52, 26 sty 2013
przez Kamillo
w przypadku Fabii, które jeżdżą na "L" ??? to w samej Warszawie jest ich ok. 600 egzemplarzy, z czego ok. 180-200 z silnikiem TSi właśnie. policz sobie koszty i już masz odpowiedź. a mówię tylko o Warszawie. do tego trzebaby doliczyć auta z Pruszkowa, Piastowa, Grodziska Maz., Legionowa, Nowego Dworu Maz. itd... sądzę, że właściciele szkół nauki jazdy nie odpuszczą i może pójść pozew zbiorowy, jeśli Skoda się nie ugnie.

Re: a to ci "niespodzianka" ...

PostNapisane: So 2:10, 26 sty 2013
przez Dorian1.1
Kamillo napisał(a):w przypadku Fabii, które jeżdżą na "L" ??? to w samej Warszawie jest ich ok. 600 egzemplarzy, z czego ok. 180-200 z silnikiem TSi właśnie. policz sobie koszty i już masz odpowiedź. a mówię tylko o Warszawie. do tego trzebaby doliczyć auta z Pruszkowa, Piastowa, Grodziska Maz., Legionowa, Nowego Dworu Maz. itd... sądzę, że właściciele szkół nauki jazdy nie odpuszczą i może pójść pozew zbiorowy, jeśli Skoda się nie ugnie.


W bydgoszczy na "L" jeżdzą micry tam również występuje problem z rozrządem (w niektórych egzemplarzach) Nissan wypowiedział się na temat awaryjnych rozrządów z "L" w ten sposób, że te samochody są nieumiejętnie używane przez kursantów dlatego rozrządy siadają w niektórych...
W cywilnych zaś rozrządy wymienia się w formie naprawy gwarancyjnej.