Strona 1 z 1

1.1 SPI czy MPI ?

PostNapisane: N 14:19, 28 paź 2012
przez riot
pytanie może śmieszne, ale jak rozpoznać czy silnik w Pandzie 1.1 to SPI czy MPI ? rok produkcji połowa 2004, wersja Actual.
Czytałem że po obudowie filtra powietrza i po korku oleju ? Czytałem także że MPI montowali po 2005 roku, ale widziałem ogłoszenia Pand 1.1 z 2003 roku, gdzie były opisane jako 1.1 MPI.

pozdr.

Re: 1.1 SPI czy MPI ?

PostNapisane: N 14:23, 28 paź 2012
przez zecer1971
Wszystkie pandy od 2003 były w MPI.

Re: 1.1 SPI czy MPI ?

PostNapisane: N 15:20, 28 paź 2012
przez t-przemek
zecer1971 napisał(a):Wszystkie pandy od 2003 były w MPI.

Też tak słyszałem, SPI 1.1 były np. montowane w m.in. w sc.

Re: 1.1 SPI czy MPI ?

PostNapisane: N 16:36, 28 paź 2012
przez anathema4
Z tego co wiem to ostatnie silniki 1.1 z gamy fire jakie były wypuszczane z pojedynczym wtryskiem były wyprodukowanie w 2000 roku.
Ma to związek z normami EURO. Pandy II są więc zbyt nowymi autkami na SPI.

Re: 1.1 SPI czy MPI ?

PostNapisane: N 16:38, 28 paź 2012
przez riot
pytam, ponieważ szukam przewodów WN i świec do mojej Pandy i znalazłem aukcję z interesującym mnie zestawem, ale na aukcji jest opis, że do silników 1.1 po 2005 roku, więc zabili mi klina :shock:
http://moto.allegro.pl/przewody-swiece- ... 58768.html

czy ten zestaw nadaje się do silnika mojej Pandy ?

zdjęcie poglądowe mojego silnika http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4db8a1c471814a3.html

Re: 1.1 SPI czy MPI ?

PostNapisane: N 16:41, 28 paź 2012
przez anathema4
Jeśli piszą, że po 2005 to coś w tym musi być. Jakieś tam drobne zmiany mogli wprowadzać.
Ja mam 1.2 i ostatnio jak wymieniałem świece to mnie rozbroili pytaniem czy nowego czy starego typu świece i prawdę powiedziawszy nie zdawałem sobie wcześniej sprawy, że jakieś różnice mogą być.

Re: 1.1 SPI czy MPI ?

PostNapisane: N 17:36, 28 paź 2012
przez Zwierzak
anathema4 napisał(a): Jakieś tam drobne zmiany mogli wprowadzać.


Zmiany nie są drobne tylko jest całkowicie zmieniona głowica z przystosowaniem pod zmienne fazy rozrządu, a co za tym idzie są inne świece.

Re: 1.1 SPI czy MPI ?

PostNapisane: N 17:40, 28 paź 2012
przez anathema4
Zwierzak napisał(a):Zmiany nie są drobne tylko jest całkowicie zmieniona głowica z przystosowaniem pod zmienne fazy rozrządu, a co za tym idzie są inne świece.

Mowa o 1.1 czy 1.2 ? Serio. Nie jestem w temacie.

Re: 1.1 SPI czy MPI ?

PostNapisane: N 17:51, 28 paź 2012
przez riot
Zwierzak napisał(a):
anathema4 napisał(a): Jakieś tam drobne zmiany mogli wprowadzać.


Zmiany nie są drobne tylko jest całkowicie zmieniona głowica z przystosowaniem pod zmienne fazy rozrządu, a co za tym idzie są inne świece.


czyli jakich kabli i świec powinienem szukać do mojej Pandy ? 1.1 przed 2005 r. ? takie jak do seicento 1.1 ?

Re: 1.1 SPI czy MPI ?

PostNapisane: N 18:31, 28 paź 2012
przez anathema4
riot napisał(a):czyli jakich kabli i świec powinienem szukać do mojej Pandy ? 1.1 przed 2005 r. ? takie jak do seicento 1.1 ?

No do Pandy 1.1 z przed 2005 roku!
W seicento też były różne te silniki 1.1.

Re: 1.1 SPI czy MPI ?

PostNapisane: N 19:04, 28 paź 2012
przez skubie
Powinny Ci pasować świece NGK BKR5EZ (dla pewności wykręć jedną i zobacz lub zadzwoń do FAP) ;)
Przewody takie by pasowały wtyki i długości starczyło.

Re: 1.1 SPI czy MPI ?

PostNapisane: Pn 8:00, 29 paź 2012
przez Zwierzak
anathema4 napisał(a):Mowa o 1.1 czy 1.2 ? Serio. Nie jestem w temacie.


Mowa o 1,1,i 1,2 z tym, że działające zmienne fazy pojawiły się dopiero po wejściu normy EURO5.

Świece idzie łatwo rozpoznać które są:
- korek oleju kwadratowy wciskany - BKR5EZ
- korek okrągły - DCPR7E-N10

Z Przewodami wysokiego napięcia nie ma różnicy jakie kupisz w początkowych rocznikach (zwróć uwagę, żeby miały dłuższą fajkę na 2 i 3 cylindrze). Inne przewody ma dopiero 1,2 EURO5, bo cewki są inne i w innym miejcu.