Za jakiś czas będę się przymierzał do zmiany samochodu. Lubię małe samochody wiec Panda przypadła mi do gustu. Tylko nie wiem czy mi wytrzyma
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pod uwagę biorę nowe samochody albo z silnikiem benzynowym z instalacją LPG albo diesla. Jak ceny ON będą dalej szły w górę wybiorę na pewno LPG
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mam kilka pytań.
Moje roczne przebiegi to około 80.000 - 120.000km więc bardzo duże.
Jeżeli chodzi o diesla:
- czy silnik jest na pasku czy łańcuchu? Jeżeli pasek to co ile się go wymienia i jaka jest jego żywotność? Po dwóch latach będę miał już przejechane ponad 200.000km i nie wiem czy mi na 3 rok starczy
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jeżeli chodzi o BP/LPG:
- pasek czy łańcuch i co ile i koszt
- lubi gaz?
- co ile wymienia się świece?
- jak reguluje się luz zaworowy, co ile i ile kosztuje?
- czy cewka wytrzymuje na gazie i jaki jest jej koszt?
Wcześniej miałem Toyotę Aygo 1.0 z LPG, silnik był na łańcuszki i hydrauliczną regulację luzów więc samochód był bezproblemowy w użytkowaniu. Super samochód ale jak się tyle jeździ to nawet najlepszy i najfajniejszy samochód się nudzi i ma się go dosyć.
Teraz mam Opla Corsę 1.2 80km z LPG. Przejechane ma ponad 215.000km, co jakiś czas pada cewka i pali na 3 gary. Gdyby nie to, że jej koszt to ponad 450zł i muszę to robić co 20-30.000km bym jakoś przebolał.
Co w Pandzie może paść i pada najczęściej i czy jest to drogie?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Pozdrawiam