Strona 1 z 1

normalne czy ulepszone paliwo ?? :)

PostNapisane: Wt 0:56, 17 sie 2010
przez Wiesław90
Witam

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tankowaniem paliwa "lepszego" czyli wysoko oktanowego . Mam Pande 1.1 benzynke :) i zastanawiam sie czy silnik jest przyzwyczajony do tego rodzaju paliwa . Jak sądzicie?? Bo różnica na pełnym baku jest w granicach kilku złotych czyli praktycznie żadna a paliwko lepsze :p

PostNapisane: Wt 1:19, 17 sie 2010
przez Vito
Teraz pytanie czy rzeczywiście lepsze? Generalnie silniki fiatowskie są przystosowane do 95 i nie wiem tak szczerze mówiac czy 98,99 robi mu lepiej

PostNapisane: Wt 1:25, 17 sie 2010
przez tytusolk
Czytałem kiedyś artykuł na ten temat, i wynikało z niego tak jak pisze Vito że silniki są przystosowane do określonej liczby oktanowej i większa wcale nie zapewni lepszych osiągów a czasami wręcz przeciwnie.

PostNapisane: Wt 9:13, 17 sie 2010
przez Wiesław90
Możliwe że nie są przystosowane choć to by było dziwne ponieważ za pare lat ma zniknąć paliwo 95 i mają pozostać te "lepsze" , gdzieś taki mądry artykuł czytałem :). Jak na razie tankowałem je 2 razy i jest odczuwalny skok mocy na niższych biegach, lepiej sie zbiera :) ale zastanawiam sie jaki to ma wpływ na silnik

PostNapisane: Wt 13:46, 17 sie 2010
przez Huczas
może i na miasto bym sprawdził jak to działa, ale fakt jest taki jak Vito pisze, silnik jest przystosowany na 95 i więcej oktanów nie jest dla niego dobre a na pewno na dłuższą metę. Nawet w instrukcji tak piszą :D

PostNapisane: Wt 14:11, 17 sie 2010
przez JaceK
W instrukcji pisze żeby nie tankować paliwa mniejszym niż 95 okt. czyli spokojnie można lać 99 :)

PostNapisane: Wt 14:15, 17 sie 2010
przez tytusolk

PostNapisane: Wt 18:36, 17 sie 2010
przez Wolfi
Ja z doswiadczenia powiem tak na lepszych paliwach typu 98 wszelkie powery i inne takie silnik ma inna kulture pracy ale paliwko szybciej znika z baku, a nasza panda niestety ale ma mapy paliwowe przystosowane pod 95 i tak naprawde dla niej nie robi roznicy czy to 95 czy 98 poniewaz komp sam nie wychwyci tej róznicy, a jak nie ma roznicy to po co przepłacać :wink: od czasu do czasu oczywiscie mozna zalac lepsze paliwo ale cudów nie bedzie :)

PostNapisane: Wt 20:19, 17 sie 2010
przez Huczas
No właśnie skoro nie widać różnicy to po co "od czasu do czasu" przepłacać?

PostNapisane: Wt 20:39, 17 sie 2010
przez Wolfi
Zeby poprawic sobie samopoczucie i tylko tyle :wink:

PostNapisane: Wt 21:00, 17 sie 2010
przez Wiesław90
Może nie tylko samopoczucie bo i ponoć silnik "smaruje" . ale fakt jest faktem że nie wiem jak to jest z tym przystosowaniem silnika do paliwa o większej ilości oktanów . a tak przy okazji może to śmiesznie zabrzmi ale chciałem was zapytać czy wiecie jak rozpoznać czy mój silnik jest z wtryskiem jedno punktowym czy wielo punktowym?? ;p

PostNapisane: Wt 21:13, 17 sie 2010
przez Wolfi
Stawiam w ciemno ze wielopunkt ;]



Sama nazwa wskazuje:

MPI - Multi Point Injection

SPI - Single Point Injection

PostNapisane: Wt 21:36, 17 sie 2010
przez Wiesław90
miło że podałeś mi oznaczenia ale gdzie mam to sprawdzić. W dokumętach nie znalazłem

PostNapisane: Wt 21:42, 17 sie 2010
przez Wolfi
No dobra bez owijania w bawełne, pandy wychodziły tylko z silnikiem MPI nie było pand z silnikami SPI. Wiec kazda nowa panda jest MPI :)