Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM od 6
Napisane: N 17:36, 20 mar 2016
Witam koledzy,
Mam oryginalne pytanie: Jak rozpoznać patrząc pod maskę czy w Pandzie mam silnik 60KM(44kW) czy 69KM(51kW)?
Kupiłem sobie to autko jakiś miesiąc temu, niedługo jadę do Polski na święta i planuje trochę zainwestować (filtry, świece, rozrząd, płyny, itp.). Oczywiście najlepiej jest kupić części stricte do tego silnika ale tu pojawia się problem. W papierach jest 1.2, 51kW (69koni), ale jak zacząłem szperać po necie w różnego rodzaju dekoderach VIN czy wysyłać zapytania po warsztatach/sklepach to ku mojemu zdziwieniu wyskakuje też info że jest to silnik 1.2 ale 44kW (60koni), no i mam zonka z tym jakie części wybrać...
Jak na początku postu, wie ktoś jak bez rozkręcania czegokolwiek rozpoznać który to silnik? Gdzieś wyczytałem że ta mocniejsza wersja ma wariator (zmienne fazy rozrządu) ale z zew. tego nie widać a nie uśmiecha mi się grzebać w nim ponad tysiąc kilometrów od domu...
Z góry wielkie dzięki za pomoc
Mam oryginalne pytanie: Jak rozpoznać patrząc pod maskę czy w Pandzie mam silnik 60KM(44kW) czy 69KM(51kW)?
Kupiłem sobie to autko jakiś miesiąc temu, niedługo jadę do Polski na święta i planuje trochę zainwestować (filtry, świece, rozrząd, płyny, itp.). Oczywiście najlepiej jest kupić części stricte do tego silnika ale tu pojawia się problem. W papierach jest 1.2, 51kW (69koni), ale jak zacząłem szperać po necie w różnego rodzaju dekoderach VIN czy wysyłać zapytania po warsztatach/sklepach to ku mojemu zdziwieniu wyskakuje też info że jest to silnik 1.2 ale 44kW (60koni), no i mam zonka z tym jakie części wybrać...
Jak na początku postu, wie ktoś jak bez rozkręcania czegokolwiek rozpoznać który to silnik? Gdzieś wyczytałem że ta mocniejsza wersja ma wariator (zmienne fazy rozrządu) ale z zew. tego nie widać a nie uśmiecha mi się grzebać w nim ponad tysiąc kilometrów od domu...
Z góry wielkie dzięki za pomoc