Strona 1 z 1

Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM od 6

PostNapisane: N 17:36, 20 mar 2016
przez Roobi
Witam koledzy,
Mam oryginalne pytanie: Jak rozpoznać patrząc pod maskę czy w Pandzie mam silnik 60KM(44kW) czy 69KM(51kW)?
Kupiłem sobie to autko jakiś miesiąc temu, niedługo jadę do Polski na święta i planuje trochę zainwestować (filtry, świece, rozrząd, płyny, itp.). Oczywiście najlepiej jest kupić części stricte do tego silnika ale tu pojawia się problem. W papierach jest 1.2, 51kW (69koni), ale jak zacząłem szperać po necie w różnego rodzaju dekoderach VIN czy wysyłać zapytania po warsztatach/sklepach to ku mojemu zdziwieniu wyskakuje też info że jest to silnik 1.2 ale 44kW (60koni), no i mam zonka z tym jakie części wybrać...
Jak na początku postu, wie ktoś jak bez rozkręcania czegokolwiek rozpoznać który to silnik? Gdzieś wyczytałem że ta mocniejsza wersja ma wariator (zmienne fazy rozrządu) ale z zew. tego nie widać a nie uśmiecha mi się grzebać w nim ponad tysiąc kilometrów od domu... :/

Z góry wielkie dzięki za pomoc :D

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

PostNapisane: N 19:24, 20 mar 2016
przez zojer

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

PostNapisane: N 20:05, 20 mar 2016
przez morpheus1581
Dziwne. Ja słyszałem tylko o silnikach 1.1 (55koni) i 1.2 (69koni)

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

PostNapisane: N 22:38, 20 mar 2016
przez Roobi
Morpheus, jest tego dużo więcej, przykładowa lista na: http://baza.edpol.pl:8080/partscatalogu ... 35&b=05055 , tylko nie byłem pewny czy ta stronka dobrze pokazuje dane (inne stronki pokazywały inaczej) ale chyba jest wiarygodna.

Zojer, dzięki bardzo za foto, mój silnik wygląda dokładnie tak samo. Na necie wyczytałem że te silniki 60KM mają gumowy-wciskany korek wlewu oleju a te 69KM mają plastikowy-zakręcany korek wlewu oleju. Na zdjęciu widać że masz zakręcany (ja mam taki sam) więc się potwierdziło że to prawda.
Teraz jestem spokojniejszy dzięki ci bardzo.

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

PostNapisane: N 22:53, 20 mar 2016
przez morpheus1581
Właśnie jak szukałem kiedyś Pandy z silnikiem 1.2 to też zwróciłem uwagę na różne korki wlewu oleju ale myślałem ze to tylko różnica w budowie w zależności od rocznika. Teraz wszystko jasne.

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

PostNapisane: Pn 1:30, 21 mar 2016
przez Roobi
Już nie jestem pewien, przed chwilą dostałem aktualizacje i "Gumowy korek to silnik 60kM bezkolizyjny a zakręcany korek może oznaczać 60kM kolizyjny lub 69kM też kolizyjny", jednak to nie takie proste i widzę że w internecie trzeba posiedzieć trochę dłużej niż jeden wieczór by być czegoś pewnym :/ :) No nic drążę temat dalej, jak sam się czegoś dowiem albo któryś z forumowiczów by się czegoś dowiedział to dam/dajcie znać :).

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

PostNapisane: Pn 4:33, 21 mar 2016
przez olo 1
Roobi napisał(a):Witam koledzy,
Mam oryginalne pytanie: Jak rozpoznać patrząc pod maskę czy w Pandzie mam silnik 60KM(44kW) czy 69KM(51kW)?

Kupiłem sobie to autko jakiś miesiąc temu, niedługo jadę do Polski na święta i planuje trochę zainwestować (filtry, świece, rozrząd, płyny, itp.). Oczywiście najlepiej jest kupić części stricte do tego silnika ale tu pojawia się problem. W papierach jest 1.2, 51kW (69koni), ale jak zacząłem szperać po necie w różnego rodzaju dekoderach VIN czy wysyłać zapytania po warsztatach/sklepach to ku mojemu zdziwieniu wyskakuje też info że jest to silnik 1.2 ale 44kW (60koni), no i mam zonka z tym jakie części wybrać...

Jak na początku postu, wie ktoś jak bez rozkręcania czegokolwiek rozpoznać który to silnik? Gdzieś wyczytałem że ta mocniejsza wersja ma wariator (zmienne fazy rozrządu) ale z zew. tego nie widać a nie uśmiecha mi się grzebać w nim ponad tysiąc kilometrów od domu... :/

Z góry wielkie dzięki za pomoc :D

Najlepiej wstaw foto swojego silnika.Co do korków oleju kształt zależy od sposobu prowadzenia kanałów olejowych,a nie od kolizyjności.Swoją drogą nie spotkałem się z żadnym przypadkiem kolizji zawór -tłok w silnikach 1.2.

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

PostNapisane: Pn 18:43, 21 mar 2016
przez AdaMs
W P3 mam wersje 69KM i ona ma zakręcany korek oleju :ok:

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

PostNapisane: Pn 19:29, 21 mar 2016
przez Roobi

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

PostNapisane: Pn 19:54, 21 mar 2016
przez victor89
To jest 69Km

Wersja 60KM ma inną obudowę filtra powietrza oraz ECU zamontowane tuż przy akumulatorze z czarną wtyczką (u Ciebie są dwie czerwone tuż przy obudowie filtra)

Po tym najłatwiej rozpoznać 69KM vs 60KM

A tak wygląda 60KM

Obrazek

Re: Panda 2010r. jak patrząc pod maskę odróżnić silnik 60KM

PostNapisane: Pn 23:58, 21 mar 2016
przez Roobi
Victor89, hmm... to brzmi wiarygodnie :lol: i się zdaje potwierdzać. Zojer wstawił foto swojego silnika i wygląda jak mój: dwie czerwone wtyczki ECU koło filtra powietrza i wygląd samej obudowy filtra. OK, to fajnie, jednak jest to 69KM, dzięki bardzo! :D